Ik heb een paar weken geleden een schone instalatie van windows7 gedaan en sinds dien zijn al mijn bestanden die onder muziek en afbeeldingen stonden bij bibliotheken beveiligd. Om de beveiliging er af te halen moet ik per bestand mijn gebruikers account invoeren. En dat gaat nogal lang duren als je meer dan 2000 nummers op je computer hebt staan. Weet iemand mischien hoe je in een keer alle beveiliging over alle bestanden te gelijk er af kunt gooien?
01 maart 2010 17:30
nickk
Hoi,
[i]Namens de Staff heet ik je hartelijk welkom op TweakWindows.
Lees voor het gemak ook even de regels en help door en vul even je hardware-profiel in (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
Voor een goede uitleg m.b.t. het opstellen van een Openings Post (OP) verwijs ik je hier naar toe
Heb je vragen o.i.d. neem dan gerust eens contact op met ??n van de Admins of Mods.[/i]
Schone installatie en bestanden behouden? Huh?
Probeer eens dat jij rechten krijgt over de map waar ze in staan, (dus ook ergens anders dan in bibliotheken) en als het goed is heb je dan ook alle rechten over je bestanden.
01 maart 2010 17:38
patrick519
Ik had die bestanden op een andere partitie staan op mijn harde schrijf en als ik rechten krijg over die hoofdmap kan ik alleen nog maar de titels van de bestanden zien en moet ik dus nog steeds die beveiliging er per bestand afhalen
01 maart 2010 17:53
nickk
Aja, op die manier natuurlijk.
Probeer dit eens:
1. Start CMD met Admin rechten.
2. Ga naar de map toe (cd commando)
3. Typ het volgende: attrib -R *.*
Trouwens het kan wel zijn dat dit niet werkt, open dan cmd zonder Admin rechten.
01 maart 2010 18:01
patrick519
Hoe doe je dat ff precies stel dat mijn map hier is F:\cd's - dvd's\nummers
01 maart 2010 18:23
nickk
Typ dit in cmd (dikgedrukte):
1. F:
2. cd cd's - dvd's\nummers of cd "cd's - dvd's\nummers"
01 maart 2010 18:30
patrick519
Lukt nog steeds niet om er in te komen
02 maart 2010 15:53
nickk
Doe je cmd zonder Admin rechten?
02 maart 2010 16:00
enesg
Als je rechtermuisknop doet op de hoofdmap>Eigenschappen>Beveiliging> Geavanceerd
Staat dan alles op volledig beheer bij machtigingen ?
02 maart 2010 16:14
patrick519
ja alles staat dat op volledig beheer van mijn muziek map