Hallo iedereen!
Ik was het standaard Windows uiterlijk zat en heb dus een Mac OS X Snow Leopard skin gedownload. Dat ziet er erg mooi uit. Ik had dus een Finderbar gedownload. Ik wil het hierop laten lijken. Maar het ziet er zo uit... Het deel dat grijs is hoort bij de Finderbar. Maar de taakbalk (het deel dat dus niet grijs is) is transparant. Ik wil de taakbalk óók die grijze achtergrond geven. Ik vraag me af of er dus een manier is om dat te doen?
23 maart 2010 21:15
pctweaker
Dit probleem schijnt wel vaker voor te komen, misschien vind je in dit topic wat informatie daarover.
- Opnieuw downloaden en installeren?
- Misschien in de opties (mochten die er zijn) van Finderbar iets instellen?
24 maart 2010 08:31
xdaanx
Bedankt voor de hulp. Ik heb inmiddels de skin verwijderd. Echter blijven sommige icoontjes op mijn systeem. Ik heb al via Bureaublad > Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Bureaublad pictogrammen wijzigen > Standaardwaarden herstellen geklikt, maar geen resultaat. Bijvoorbeeld ipv het normale Verkenner icon blijft het Finder-icon hangen. En bij het menu start blijven ook verschillende icons hangen. Even een screen voor de duidelijkheid..
[img]http://www.imgdump.nl/uploads/hi3kd6x8_naamloos.png[/img]
24 maart 2010 15:48
nickk
Shell32.dll.
24 maart 2010 16:02
xdaanx
Ik heb de 7 DVD niet bij de hand nu :$
Kan ik shell32.dll ergens downloaden? En is de shell32.dll voor elke windows versie anders? Of kan ik die van Vista ook downloaden?
24 maart 2010 16:24
nickk
Nee, bestandje is versie (OS) gevoelig.
Dingen die je kan doen:
- sfc /scannow
- regsvr32 /i shell32.dll
- Shell32.dll terug zetten met DVD Win7
Btw, een NLD toetsenbord bestaat niet :P, je hebt een VS toetsenbord :)
24 maart 2010 16:30
xdaanx
Ik heb het bestandje nu teruggezet. Zo even opnieuw opstarten. En van men toetsenbord: Heb er geen problemen mee zo, dus ik laat het gewoon zo :P
Edit: Nadat ik het bestandje had terug geplaatst kreeg ik een error in Windows en kon ik niet meer in het OS komen. Het opstarten lukte nog wel tot het loginscherm. Daarna kreeg je een zwarte ruimte met alleen een muis. Verder niets. Via systeemherstel op Windows 7 DVD (die ik nu weer terug heb) kan ik weer op windows. Echter zijn de iconen nog steeds niet origineel...
Kan ik via de 7 DVD misschien de icoontjes terugplaatsen?
24 maart 2010 16:33
nickk
Gezien je al een paar keer weer online bent geweest:
- Werkt je Shell32.dll al weer?
24 maart 2010 17:12
xdaanx
Nadat ik het bestandje had terug geplaatst kreeg ik een error in Windows en kon ik niet meer in het OS komen. Het opstarten lukte nog wel tot het loginscherm. Daarna kreeg je een zwarte ruimte met alleen een muis. Verder niets. Via systeemherstel op Windows 7 DVD (die ik nu weer terug heb) kan ik weer op windows. Echter zijn de iconen nog steeds niet origineel...
Kan ik via de 7 DVD misschien de icoontjes terugplaatsen?
24 maart 2010 17:13
nickk
In principe zitten alle iconen van Windows in Shell32.dll, de exe bestanden roepen dan het icon aan met bijv. shell32.dll, -43878.
Het kan zijn dat jouw skin/programma (in het register bijv.) deze waarden heeft veranderd en dat ze niet meer werken. Het kan ook zijn dat shell32.dll corrupt is geraakt (=icons van Windows zijn nu Mac).