[W7] Virus probleem - Generic
maart 2010
-
stimoBest Tw-ers
IK heb een probleem. Mijn AVG Free scanner geeft steeds meldingen van virussen. Dus ik dacht zelf van dan scan ik alles en dan verwijder ik ze even snel. Nadat ik dat gedaan had crashte me pc naar ongeveer 15min. Toen heb ik systeemherstel gedaan omdat ik dacht dat het zelfde weer zal krijgen. Maar nu heb ik nog steeds last van die virussen en als ik ze verwijder krijg ik ook een melding van als u dit verwijdert kan uw systeem onstabiel worden. En dat was ook het geval met die crash.
Wat ik al geprobeerd heb is de virussen te verwijderen met AVG. Maar daar door werd me pc onstabiel.
Ccleaner erover heen gegooit en ook niks geholpen.
Hier een screen van de virussen die hij allemaal vind.
[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/03/29/1269865447-390.jpg[/img]29 maart 2010 16:34 -
wesley123scan je pc eens met malwarebites anti malware.
Sowieso zal ik avg er nu afpleuren, hij ziet zijn eigen files aan als een trojan, niet erg vertrouwend29 maart 2010 16:45 -
pctweaker@Stimo:
- Ga naar de bestanden die je kan verwijderen (niet de bestanden in de Windows map!!)
- CCleaner zal geen virussen opruimen (behalve cookies etc.)
- Ik zie ook dat je AVG tray Icon een virus is, dat betekend dat je AVG er echt af moet gooien en een ander virusprogramma moet zoeken. Ik raad je NOD32 aan.29 maart 2010 16:51 -
stimoIk heb nu net de Malwarebites gedownload en AVG eraf gegooit. PCtweaker die NOD32 is niet gratis of wel?29 maart 2010 16:57
-
enesg[quote=140783]
Een trial is altijd gratis....
ot;
http://devbuilds.kaspersky-labs.com/devbuilds/RescueDisk/
Brand dat op een CD
Is op linux gebaseerd en bootable, scan daar je pc eens mee
Uiteraard wel virus database updaten voor je gaat scannen ..
Het voordeel van RescueDisk is dat windows er niet aan te pas komt tijdens het scannen waardoor je geen last zal hebben van virussen tijdens het scannen.
Nadat je dit allemaal hebt gedaan, AVG Free downloaden van de officiele website en niet elders (want ik heb zo'n gevoel dat jij liever niet betaald voor een virusscanner)29 maart 2010 17:15 -
stimoJa maar voor 30 dagen ofzo.. waar ik niks aan heb. Maar ik heb net met Malwarebites 9 foute objecten verwijdert. Dus en toen heb ik nog een keer een scan gedaan en toen heeft die niks gevonden. Dus ik hoop dat het nu gelukt is en dat de virussen van me pc zijn. Maar weet iemand anders misschien een goed werkende gratis virus scanner behalve AVG dan ;) En bedankt voor jullie reacties ik post wel als het probleem niet verholpen is.29 maart 2010 17:21
-
nickk[color=red]Bekend probleem van AVG met Generic's sinds 27 Maart 2010, wil natuurlijk niks zeggen dat er toch rotzooi in zit.[/color].
Maak nog even een Hijackthislogje voor ons (zekerheid geboden :)).
Virusscanners:
MSE
Avast
Avira
[offtopic]Vooral systeemherstel gebruiken als je een virus hebt, dan doof je hem natuurlijk nooit.[/offtopic]
[color=red]Edit, uhmm, ben eigenlijk wel benieuwd wat MBAM vond, gezien deze bestanden ook systeembestanden zijn van Windows/Programma's :S[/color]29 maart 2010 17:27 -
stimoMBAM? ja ik vond het ook al zo vaag. Er zaten gewoon normale windows bestanden tussen. Maar ik maak morgen wel ff een logje nog voor de zekerheid ;)29 maart 2010 19:27
-
wesley123dat mbam logje is al gemaakt en kan je gewoon openen, plaats deze ook hier29 maart 2010 21:00
-
yoshiLaat Hitman Pro 3 eens lopen, zeer goede cloud scanner, wat inhoud dat hij alle verdachte bestanden upload naar een externe computer en op die computer staan de scanners, die computer scant jouw verdachte bestanden, en zo verwijderd hitman pro deze ook.
www.hitmanpro.nl30 maart 2010 23:30