-
daniel518
hallo allemaal.
ik heb het volgende probleem.
ik hoorde dat je linux kon downloaden en deed dat meteen (linux mint 8)
ik brande de bestandjes op een cd en starte de pc opnieuw op.
toen ik zij boot from cd zij hij dat er geen pxe bootbestandje erop stond.
ik heb sindsdien nog meer linux versies gedownload maar die hadden het zelfde probleem.
een ding viel me wel op.
als ik in windows op deze computer en dan op de cd klik kan ik de bestandjes wel zien,hij is dus niet beschadigt.
weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
alsvast bedankt,
Daniel518
03 april 2010 09:34
-
erwin_w
Een vaak voorkomend probleem is dat als je een OS met een hoge snelheid op een cd/dvd brand deze niet altijd volledig leesbaar is.
Probeer eens zo'n cd/dvd op de laagste snelheid te branden.
03 april 2010 09:44
-
daniel518
met welk progamma kun je hem op een lage snelheid branden?
de bestanden bij elkaar is 700 mb.
moet ik hem dan op een cd of dvd branden?
03 april 2010 09:47
-
masterwillems
Met
Deepburner kan je heel gemakkelijk images branden :). Je hebt ook een gratis versie die je kan gebruiken.
03 april 2010 10:21
-
erwin_w
Met elk brandprogramma kan je snelheid naar beneden instellen, volgens mij zelfs met de standaard brandprogramma van Windows.
Als je een ISO hebt van 700mb, brand deze dan op een cd van 700mb/80min.
Even voor de duidelijkheid, brand de ISO (als je deze gedownload hebt) niet direct als data naar de cd naar kies voor de optie 'brand image naar cd/dvd' of iets dergelijks.
Anders kopieer je in principe direct de ISO van HD naar CD en dan werkt het in ieder geval niet.
03 april 2010 10:32
-
nickk
Uhu, PXE = Netwerk boot
Dus Boot Sequente.
03 april 2010 11:22
-
daniel518
bedankt zal het vanavond uit proberen!
(heb geen cd's meer.....:()
03 april 2010 11:31
-
nickk
Gewoon Boot Sequente aanpassen en klaar is kees :).
03 april 2010 11:32
-
kyentei
[quote=140875]
Het is zonde wat je nu gedaan hebt. Het licht namelijk niet aan de cd/dvd's, noch aan de schrijfsnelheid. PXE boot is een manier om vanaf een netwerklocatie op te starten. Wat er gebeurt is dat je PC nu kijkt of een dergelijke netwerklocatie beschikbaar is. Dit komt omdat in je boot sequence (Wat Wesleysneijder al zegt) staat dat je PC daar eerst naar moet kijken.
Dit probleem kan je heel simpel verhelpen door in je BIOS de boot sequence/boot order aan te passen. Zet CD/DVD op 1 en je probleem is verholpen.
Leuk dat je mint gaat proberen. Linux mint is gebaseerd op ubuntu maar heeft een aantal niet-vrije libraries/codecs. (Vrij als in vrijheid, niet als in gratis) Dat is eigenlijk het voornaamste verschil tussen de 2 besturingssystemen ;-)
04 april 2010 14:18