[Nieuwe laptop] Standaardprogramma's verwijderen
april 2010
-
crazyjimmyik heb duss een laptop gehaald een Hp Compaq presario
Na dat ik alles gereed voor gebruik heb gemaakt ( wachtwoord ingesteld etc)
merkte het mij op dat bij software een boel software op zit, somige dingen heb ik verwijdert met name wat ik ken nu zit er nog een boel op Voornamelijk van HP
zou ik deze software ook kunnen verwijderen?
Ps : ik wil wel dat me recovery werkt en blijft werken dat ik niet iets verkeerds vverwijder ,
hier een lijste,
HP dvd Play
HP Quick Launch buttons
HP Setup
HP usser guide
HP Update
Hp Support assistent
HP costumer experience enchaments
HP Advisor
Lightscribe
over het laatse weet ik ongveer wat het is, om dingen op een cd te branden, maar ik denk niet dat ik ga branden met mijn pc, Of nog beter weet het wel zeker zou ik het kunnen verwijderen of levert dit problemen op?
Alvast allemaal erg bedankt;)
[mod]Titelfix en categorie fix, let er even op ;)[/mod]05 april 2010 16:39 -
louwrensHP dvd play, is een stukje software, waar je films kan kijken en je webcam kan gebruiken.
Quick Launch buttons, zijn de knoppen boven het toetsenbord.
HP Update, is software die de HP producten up-to-date houd.
Lightscribe, is een technolgie om discs te labelen.
Dis ook een erg leuk programmatje: http://www.pcdecrapifier.com/
05 april 2010 16:51 -
crazyjimmyBedankt voor je snelle reacty !
wat is pcdecrapifier voor een soort programma?:P05 april 2010 16:54 -
nickkPcdecrapifier verwijderd programma's vanaf je computer (ook lastige programma's) in één keer.
In principe kan je alle HP programma's gerust verwijderen, vaak zijn dit extra programma's die je niet nodig hebt of waarvoor je alternatieven hebt.
Als het goed is heb je bij je laptop een dvd gekregen van recovery of (geloof dat dit bij HP is) zit er standaard een recoverypartition op die je bereikt via F11. Als aanvulling is het mogelijk dat er een programma is geinstalleerd dat je handmatig recovery-DVD's kan maken (deze kan je ook gerust verwijderen en is niet op invloed van je recovery-image).05 april 2010 16:59 -
erwin_wDe genoemde applicaties zijn normaal gesproken ook bij HP zelf te downloaden, kijk daarvoor op hun site en dan bij jou laptop.
Je zou dan zelfs een DVD van Windows 7 kunnen lenen van iemand en dan installeren met jou key, is niets illegaals aan verder en je hebt dan een compleet schone Windows 7. Daarna zou je de bijbehorende applicaties van HP kunnen downloaden en installeren.
(Op deze manier heb ik W7 ook 'schoon' op mijn laptop geinstalleert)
Je hoeft dus niet bang te zijn dat je teveel weg haald, gewoon even opnieuw installeren.05 april 2010 17:17 -
louwrens[quote=140985]
Staat toch gewoon op de site? :P
Kun je veel rommel wat fabrikanten meeleveren (Norton, trialversies, enz.) mee weghalen ^^05 april 2010 19:21 -
crazyjimmyBedankt voor jullie reacties
Ik heb geen recovery disc gekregen die heb ik pas zelf gemaakt via recovery.
haha, ik ken niemand met een 'legaale' windows7 Home Premium
Heb het meeste verwijdert en alles werkt nog steeds prima
06 april 2010 16:35