Ik heb op het moment een zeer vervelend probleem,
Altijd wanneer ik mijn computer in slaapstand zet, is hij bezig met vanalles (wat weet ik niet) maar als ik men computer dan terug "wakker maak" dan komt er op "Windows is niet goed afgesloten" en met zo'n optieschermpje zoals Windows normaal starten.... Maar ik vind het o zo irritant, want van men ouders mag men computer niet aanstaan als ik er niet op ben, maar het is zo stom dat als ik ga eten heel mijn pc volledig af moet staan!
Iemand sugesties?
18 april 2010 13:56
pctweaker
Een slaapstand heeft de functie, bijna, alles uit te schakelen (je PC koelt enorm af), de slaapstand onthoud alle applicaties en processen die je op dat moment had aan staan zodat je dat niet opnieuw hoeft te starten.
Kijk eens bij Energiebeheer, en kijk of daar iets bij staat.
18 april 2010 14:46
nickk
Altijd?
Kijk dan eens in de BIOS bij "Wake Up by ..." opties als die Enabled staan.
18 april 2010 15:30
jensen
@pc tweaker:
Slaapstand onthoud alle applicaties enz. maar bij mij is dat dus niet het geval bij mij...
Dus direct nadat de computer\laptop opstart op F1/F2/F8/DEL drukken (dat zijn de meest voorkomende). Vaak staat op het (BIOS) splash screen ook wel de toets vermeld.
18 april 2010 15:50
jensen
ahja...
update
Ik heb enkel de keuze tussen:
Setup
Boot
en
post screen
:s:s:s had op F1 geduwd, niets, F2, was te laat...
wat ik gister wel opmerkte was dat mijn pc in slaapstand gaat, en dan een BSOD krijgt!
Kijk eens tijdens het starten van je pc onderaan je scherm, daar staat aangegeven hoe je de bios kan betreden d.m.v. een functie-toets.
Vaak staat er 'To enter de BIOS press .....' of Setup Fxx.
Kijk eens goed wat er staat.
19 april 2010 20:49
nickk
Met de Pause\Break toets kan je langer op het plaatje kijken als je het niet direct ziet :). De TAB-toets wil ook nog wel eens helpen