maar ik wel hem boote via de harde schijf.
ps*hoe kom je in de bios?
05 mei 2010 19:50
flevoduckie
''Hoe kom je in de BIOS".
Dat hebben we net uitgelegd? Voordat je het opstartscreen ziet op F12 (of een andere F) drukken?
05 mei 2010 19:53
nickk
[b][color=red]Daniel, wij merken dat je nog niet veel kennis hebt van de computers en/of Windows. Dat geeft echt niet, iedereen moet het leren maar ik (en wij als staff) verwachten wel dat je er echt wat meer voor doet.
In je BIOS staan allemaal gegevens hoe je computer opstart, hoe warm hij mag worden, soundopties e.d.. Dit proberen wij net ook aan te geven en hoe je in je BIOS komt. Dit is echter bij elk computermerk anders, dus een specifieke toets kunnen wij ook niet geven. Direct nadat je de computer aanzet krijg je een scherm van je moederbord(fabrikant) met informatie onderaan over hoe je in je BIOS komt.
Dus start je computer een paar keer op en je ziet het wel verschijnen, lukt het dan nog niet zoek dan even op Google voor de specifieke toets (initiatief tonen, niet direct het 'probleem' hier posten)[/b][/color]
05 mei 2010 19:59
daniel518
jullie snappen het niet.
als ik op f12 druk krijg ik dit:
[img]http://img710.imageshack.us/img710/760/img4731r.jpg[/img]
als ik op een van de onderstaande iconen druk dan is het even zwart scherm en daarna start hij gewoon xp op.....
please help my.....
eh....wesley...sorry hoor maar ik ben nog maar 11 (wordt 23 juni 12).
05 mei 2010 20:18
nickk
Het maakt niet uit hoe oud je bent als je maar initiatief toont (je kan ook heus wel de support site van Toshiba vinden als je 11 bent, hoef je niet te wachten totdat je 12 bent). Als je iets wil bereiken (iets wil halen) en nog niet helemaal zeker weet hoe het moet heb je toch eerst wel research gedaan om het te weten te komen, of niet?
Btw, drivers, daar heb je wel aan gedacht toch?
05 mei 2010 20:22
daniel518
ja....heb een site met drivers gevonden.
daar dacht ik al aan voor dat ik dit topic had gemaakt.
als je geen drivers hebt dan heb je niks aan je pc.
05 mei 2010 20:25
nickk
Mooi, hopelijk allemaal voor je mobo + winversie. Houw ons maar op de hoogte als alles gelukt is.
Tevens even een PM gestuurd
05 mei 2010 20:28
daniel518
heb wel een manier gevonden.
heb de harde schijf erin gestopt.
pc normaal opgestart.
heb via setup.exe gedaan.
nu is hij aan het uitpakken(de setup files).
hoop dat het lukt.
weten we over 10 min.
alleen een probleem(denk ik!!)ik wou de hardeschijf reseten.
lukt denk ik niet meer.