[Lock] .OCX Files (En .DLL!)
Topic gesloten
mei 2010
-
ditbenikHallo tweakers,
Ik heb een vraagje : Bij sommige programma's krijg ik de volgende foutmelding:
''Missing component COMCTL32.OCX : A FILE IS MISSING OR INVALID''
Ik probbeer deze programma's werkend te krijgen , maar het wil niet erg lukken .. Kunnen jullie me mischien helpen?
Alvats bedankt!06 mei 2010 10:50 -
nickksfc /scannow06 mei 2010 10:54
-
ditbenik[quote=141359]
Huh? Ik snap het niet.. Ik leg het anders uit:
Ik heb diverse programma's die componenten missen , met nadruk op .OCX Bestanden . Ik wil twee dingetjes weten:
Is het mogelijk omk het simpel te doen?
EN
Is het mogelijk op windows 7?
Alvast bedankt!06 mei 2010 10:58 -
nickkOpdrachtprompt openen met Admin rechten dan 'sfc /scannow' (zonder '' ) intypen en als het goed is, is het probleem opgelost.06 mei 2010 11:02
-
ditbenikDurf ik niet .. :$ . Ik ben bang dat me PC Naar de filestijnen gaat..06 mei 2010 11:09
-
nickkGaat echt niks fout hoor met dat commando, desnoods herinstalleer je de hele computer.06 mei 2010 11:14
-
ditbenik[quote=141363]
o.o ...Hele computer herinstalleren? Woow! Is er ook ene manier om het zo te doen dat je alleen het bestandje plaatst in het mapje en dan lekker speelt? :P06 mei 2010 11:22 -
nickkJa, zou kunnen maar er veel versies van het bestand dus dat zal waarschijnlijk niet werken.
Mogelijkheden:
- sfc /scannow
- Herinstallatie Windows06 mei 2010 11:41 -
daniel518installeer windows 7 opnieuw of zoek op GOOGLE!!!
daar zijn ook andere mensen met dit probleem.
daar staan links bij naar sites waar je hem goed kunt downloaden.
dan maak je een beckup.
plaatst de gedownloade.
werkt die nieuwe niet?
plaats beckup terug in veilige modus (bij opstarte f8)
[mod]Geef dan zelf ook het goede voorbeeld met 'zoeken' op Google ... [/mod]06 mei 2010 13:43 -
flevoduckie[quote=141368]
Die ''tips'' van jou hebben niet echt veel met zijn probleem te maken..
@TS; Zelf had ik ook last van dit probleem. Na een clean install van m'n systeem (= windows opnieuw installeren) waren alle errors verdwenen. Mijn advies is dan ook om Windows opnieuw te installeren middels de schijf waar Windows nu op geïnstalleerd is te formatteren in de Setup van de Windows installatie en daar Windows te installeren. Zo begin je met een ''Clean'' install.
Suc6!07 mei 2010 18:39