[Opgelost] Windows 7 WGA Probleem
mei 2010
-
sizomuHi,
Als ik een tijdje(+/-2 uurtjes) mijn Pc aan heb staan, krijg ik rechts onderin op de desktop een WGA melding dat mijn Windows niet legitiem is.
Ik hoef daarna alleen maar naar: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem en dan ververst hij zich zelf, en ben ik weer actief en legaal.
Maar Waarom gebeurt dit steeds?
-Ik schakel onnodige services uit(handmatig, ipv uitschakelen), maar deze melding kwam niet direct.
-Ik gebruik legitieme software. Heb ook gecheckt of ze legitiem zijn.
-het enige illegale zou een spel zijn waar de uitgever geen demo heeft gemaakt....(hoe moet ik hem anders testen, daarna koop ik em wel! heb namelijk genoeg irischeques ;P)
Op internet heb ik weinig info over kunnen vinden.
Microsoft reageert niet op mijn Mail.
http://www.tweakwindows.nl/profiel/hardware/904
Sizomu08 mei 2010 14:00 -
nickk08 mei 2010 14:09
-
flevoduckieProbeer eens de Microsft Genuine check. Geeft deze aan dat Windows legitiem is?08 mei 2010 15:03
-
sizomuBedankt voor jullie reacties, ik moest de oplossingen even tijd geven om te testen.
[quote=141417]Heb ik geprobeerd, maar na een restart stond er "geen info bekend"(in Configuratie/systeem) en daarna (2uur verder) zelfde melding op het bureaublad.
[quote=141418]
heb ik gedaan, en Ja, windows is legitiem.
Ik zit echt te kijken naar welke service.msc dit doet, want ik heb alle onnodige services uit staan.
PS: checkt windows dit elke keer of is het na het invoeren van de CD-Key(bij Installatie) goed?
BTW: sinds ik WIn7 heb, heb ik em 2e een clean install gedaan. eerste geen melding... dit keer wel...12 mei 2010 12:30 -
nickkWAT controleert om de 90 dagen of je Windows legitiem is.
2x clean gedaan + 1ste keer Windows 7 = 3x geactiveerd, zou daaraan kunnen liggen, gewoon ff bellen naar Microsoft en de activerings nummers invoeren (9x6 rijen...)12 mei 2010 15:09 -
louwrensHeb je die key op meerdere computers?12 mei 2010 17:09
-
thecruciatorHeb je de computer bij een bepaalde 2de hands winkel gekocht?
Dan geven ze de CD er nooit bij, omdat ze willen dat je dan weer terug komt en een reparatie betaald. Als dit zo is, ga dan terug naar de winkel.14 mei 2010 15:32 -
sizomu[quote=141470]
Nee, alleen op mijn Desktop.
[quote=141418]
Ik moet zeggen, dat dit de oplossing is, ik heb niet meer die Melding gekregen sinds. Heb gelukkig ook niet een extra Service, waar ik wel bang voor was. (kan me irriteren aan te veel services die onnodig draaien!)
Nogmaals Bedankt.
Topic kan in het archief21 mei 2010 21:27