Ik heb een Windows XP Service Pack 2 laptop die in mijn handen gekregen die ik weer werken moet krijgen. Er is gevraagd om met de bijgeleverde CD opnieuw XP te installeren, maar zodra ik de computer opstart MET of ZONDER installatie cd in de laptop blijft hij direct vast hangen. Ook heb ik geen mogelijkheid om naar veilige modus te gaan of naar de boot sequence.
Specificaties:
Windows XP Service Pack 2
Intel Pentium Centrino processor
Wat heb ik gedaan?
ik heb geen software/hardware vervangen of geinstalleerd.
ik heb geprobeerd om via de F8 toets in het veilige modus scherm te komen , maar de computer loopt per direct vast in het HP scherm.
Hopelijk kunnen jullie mij opweg helpen,
Met vriendelijke groeten:
Michael Kooy
Mijn vraag: Hoe kan ik dit oplossen?
27 mei 2010 12:18
nickk
HDD eruit, hdd testen op fouten (hirens)
RAM eruit, kijken/horen als mobo piept.
CMOS battery'tje eruit en er weer in.
27 mei 2010 12:26
michaelk
dankjewel voor je reactie,
ik heb het hierboven aanbevolen gedaan , maar met als gevolg dat hij nogsteeds niet wil reageren.
27 mei 2010 12:30
nickk
HDD Test goed (long)?
En CMOS Battery'tje eruit en na 10/20 sec's er weer in?
27 mei 2010 12:33
michaelk
jah , dat klopt.
hij maakt ook een vliegtuig geluid als ik hem opnieuw opstart. en blijft dan hangen in het HP invent scherm.
de hdd test was , geen rare dingen op te zien. en de cmos batterij heb ik er uit gehaald voor zo'n 30 seconden. daarna terug geplaatst, maar nog geen resultaat. Toen ik de batterij van de laptop zelf eruit trok en daarna terug in stopte kwam hij tot aan het veilige modus scherm, maar daarna opnieuw blijven ahngen. dus heb ik laptop opnieuw opgestart, en nu blijft dat hp scherm weer hangen :P .
27 mei 2010 12:36
erwin_w
Heb je al geprobeerd om de laptop te starten zonder accu?
Dus gewoon op het net aansluiten en zonder accu, misschien is de accu wel defect.
Dit kwam bij mij op omdat je, nadat de accu er even uitgehaald was en weer teruggeplaatst had, je een beetje verder kwam.
PS, welkom @ TweakWindows.
27 mei 2010 12:54
michaelk
maar zou het dan kunnen dat dit er voor zorgt dat de computer blijft hangen dan ???? dit heb ik echt niet geweten. alvast bedankt voor deze optie.
27 mei 2010 12:58
nickk
Mwa, als accu dood is gaat pc\laptop vaak daarna (vaak) weer uit ..
RAM gecheckt?
27 mei 2010 13:20
michaelk
ja, aan de ram zie ik niets verkeerds. wel moet ik zeggen , nu ik de accu inderdaad eruit heb gehaald ben ik al voorbij het xp laad scherm. in zovere dat ik nu dus opnieuw windows kan installeren vanaf een cd-rom. (wat eerst gewoon NIET mogelijk was). toch wel vreemd dat dit komt omdat ik de accu eruit gehaald heb , of zou dit gewoon puur toeval zijn ? :P
27 mei 2010 13:23
nickk
En loopt de laptop daarna niet meer vast/sluit af?
Accu zou dan dood kunnen zijn indien je nu verder komt ...
27 mei 2010 13:27
michaelk
ja nu kan ik gewoon de installatie van windows xp uitvoeren zonder enige problemen.
voordat ik de accu eruit haalde kwam ik niet eens verder dan het opstart scherm van HP :P (nog voor het windows xp laadscherm).
ik denk dus dat ik een nieuwe accu moet gaan bestellen:P
Met vriendelijke groeten:
Michael
27 mei 2010 13:32
nickk
Laat nog even weten als Windows XP geinstalleerd hebt en als je geen fouten meer hebt (ondervonden).
Daarna even naar je (lokale) pc-boer gaan of een andere computerwinkel om een accu te bestellen.
Indien het probleem is opgelost, kan je gerust voor in je topictitel [Opgelost] neer zetten.
Succes.
27 mei 2010 13:49
michaelk
probleem nog niet opgelost, nadat ik de installatie voltooiid heb en alles nauwkeurig heb ingevuld start hij opnieuw op en geeftie aan opnieuw de installatie te willen uitvoeren. ondanks alles gedaan is , en de cd niet meer in de laptop aanwezig is,
Mvgr: MIchael
27 mei 2010 13:56
sandstorm
Regelmaltig krijgen we een HP in de winkel die blijft steken op het HP logo. 9 op 10 is dit de harde schijf die defect is.
Heb je de installatie uitgevoerd op een nieuwe hdd?
indien in garantie zeker opzenden. Die doen daar niet moeilijk over
29 mei 2010 19:33
louwrens
[quote=141633]
Klopt, ze sturen zo een nieuwe up.
Maar om welk merk hdd's gaat het dan vooral? Of mag je dat niet zeggen? Eén HP laptop heeft hier een Fujitsu Siemens (traaaag) en de andere een Hitachi die veel sneller is. Heb nog geen kuren met de hdd's. 1ste laptop is 3 jaar en de andere 2 jaar