-
maverick
He mensen
Ik heb net XP opnieuw geinstalleerd. Een half jaar terug had ik dat ook al eens gedaan. Toen werd ik aangenaam verrast met compleet nieuwe geluiden voor Windows. Deze geluiden klonken een stuk beter dan het ' Windows default scheme' . Ik heb er op dat moment niet echt veel aandacht aan geschonken, daar ik dacht dat het een gevolg was van een van de vele updates die Windows doet nadat je het opnieuw installeert.
Maar nu ik XP opnieuw heb geinstalleerd, zijn deze geluiden op mysterieuze wijze verdwenen, en is alleen het ' Windows default scheme' beschikbaar. Saai!
Ik heb alles geprobeerd om de geluiden van de vorige installatie ergens te vinden, maar helaas, geen spoor van ze in zowel de windows files als op het internet.
Ik weet 100% zeker dat ik na de vorige installatie geen geluiden van andere partijen heb geinstalleerd. Dus die geluiden van de eerste installatie moeten wel van Windows zelf zijn.
Wie heeft dit wel eens meegemaakt, of weet misschien hoe dit is gebeurd? Ik weet dat dit niet echt een dringende situatie is, maar irritant is het wel. Misschien is er iemand die mij een kopie van zijn media map kan aanbieden, met de juiste geluiden erin?...
Het geluidsschema wat ik zoek is te herkennen aan het geluid voor het legen van de prullenbak, dat klinkt alsof er een frisdrankblikje wordt fijngeknepen en daarna weggegooid, waar het standaard Windows schema hier een geluidje voor heeft dat klinkt alsof er een stuk papier wordt verfrommeld.
Alvast bedankt voor elke hulp!
08 juni 2010 19:13
-
nickk
Een stuk papier verfrommeld = prullenbak legen in default theme :P?
Maargoed, verder ken ik de geluiden ook niet en is het een originele CD?
08 juni 2010 19:15
-
maverick
Yup dat is bij mij het geluid voor de prullenbak legen in default theme.
Ok, tis dat je ernaar vraagt: Dit is geen originele cd, het betreft een kopie van XP pro. :P
08 juni 2010 19:20
-
pctweaker
Dat kan dus het probleem zijn, gekopieerde Windows versies doen het niet altijd perfect hè ;)
Tevens niet toegestaan op TweakWindows.nl.
08 juni 2010 19:25
-
maverick
Dat wist ik, maar je vroeg er zelf naar. ;)
De cd heeft voor mij nooit eerder problemen opgeleverd, zelfs niet na 6 jaar gebruik, en in totaal dus 3 installaties. Het lijkt mij persoonlijk vreemd toe dit een dergelijk probleem zich zo willekeurig voordoet. Zouden er nog andere mogelijke oorzaken mogelijk zijn?...
---------------------------
Na het opnieuw installeren van XP is er vanwege 1 of andere vage reden een map op mijn externe HD geblokkeerd. Grappig genoeg was dit de map waar ik al mijn backups in had zitten. # Gelukkig had ik alle belangrijke data nog eens extra ge-backupped naar een ftp server.
Hiernaast geeft Windows aan dat de map leeg is, maar in feite zit er een aantal gig aan data in.
Ik kan de map niet openen, verwijderen, hernoemen of wat dan ook. Wat ik doe, ik blijf de ' Toegang geweigerd' boodschap krijgen.
Ik heb alles geprobeerd, en ja ik heb de ' alleen lezen' optie uitgezet. Vreemd genoeg werkt dit niet, sterker nog, nadat ik hierna de map weer heb geprobeerd te openen, en de eigenschappen bekijk, is het ' alleen lezen' vakje weer geselecteerd door Windows zelf.
Ik heb trouwens de map geprobeerd te verwijderen/openen met Unlocker Assistant, maar zonder enig effect.
Bij het opnieuw installeren van XP ben ik wel vergeten de usb kabel van de externe eruit te trekken. Zou dit de oorzaak zijn geweest?... En zo ja, wat is er aan te doen, en hoe krijg ik die map nu weg?
-----------------------
[mod]Topic samengevoegd, 1 topic aub ...[/mod]
08 juni 2010 19:39
-
nickk
Ja, zou het probleem kunnen zijn. Probeer de bestanden eens te benaderen via een andere pc of een boot cd van Linux ;)
08 juni 2010 19:50
-
maverick
Update:
Vanuit het niks kreeg ik gisteravond laat de melding 'Success! File removed.' van Windows. Geen flauw idee waarom dat zolang heeft moeten duren, of waarom dit eerder niet werkte, maar de overbodige map is inderdaad verwijderd.
Rest het probleempje met de windows geluiden. Heb nog niks kunnen vinden waar dan ook, heb met ong 20 mensen erover gesproken, maar niemand schijnt dit probleem eerder te hebben meegemaakt.
Dus als iemand nog tips heeft, ze zijn van harte welkom!
09 juni 2010 18:10
-
louwrens
hmm, mss die addon themes pack geïnstalleerd van MS?
Zover ik weet heeft XP maar 1, Vista kent er wel meerdere, 4 incl. standaard volgens mij. 7 kent er een heleboel.
10 juni 2010 19:38
-
nickk
Louwrie :),
WinXP: 1 sound (default)
WinVista: 4?
Win 7: 14 sounds
10 juni 2010 22:19