[Lock] Dell studio 17
Topic gesloten
augustus 2010
-
nickhallo,
Ik heb sins gisteren een laptop gekocht (dell studio 17 (1749).
Er wordt gezegd dat ik tv kan kijken met mijn laptop met deze connection
[img]http://en.community.dell.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Components.PostAttachments/00.19.70.07.73/dell3.jpg[/img]
Maar waar kan je zo een antenne vinden? Of lukt dit daarmee niet.
grtz
[mod]Link fixed naar afbeelding[/mod]06 augustus 2010 16:29 -
erwin_wTja, ik zie daar vijf aansluiting waaronder bv. HDMI, VGA, USB/eSATA en ik vermoed Firewire en nog één klein goud/geel connectortje
Zou handig zijn om eens te laten om welke aansluiting het gaat waar jij over praat, dat scheelt weer verwarring.
Staat hierover niets in de handleiding, neem aan van wel?06 augustus 2010 16:53 -
nickhet gaat over het klein goud/geel connectorje.
Het het boekje staat dit:
"antenne in connector (op ondersteunde modellen) - Hier sluit u een externe antenne aan om programma's weer te geven met de tv-tunerkaart (optioneel).
grtz06 augustus 2010 16:56 -
erwin_wNou, die antenne's zijn gewoon te koop bij de goede winkel.
Vraag eens na bij een computerwinkel in de buurt en een electronica-zaak
Lijkt veel op zo'n antenne-aansluiting die een router ook heeft.
Zit er dan een ontvanger in je laptop die hiermee overweg kan?06 augustus 2010 17:21 -
leviathanEen tijd terug heb ik voor mijn laptop exact hetzelfde gezocht. Het blijkt in Nederland toch niet zo gemakkelijk te zijn om er aan te komen. Ik ben bij speciaalzaken geweest en die hebben mij niet verder kunnen helpen.
Ik ben er daarna zelf achter gekomen dat het hier om een DVB-T-aansluiting gaat.
Hier kun je goed aan zo'n ding komen. Let er wel op dat, dit staat zelfs in jouw handleiding vermeld, dat een laptop niet gegarandeerd over een TV-tuner beschikt als er zo'n aansluiting opzit.
Laptopbehuizingen worden grootschalig geproduceerd. De productiekosten zijn lager als alle 'shells' hetzelfde zijn, dus ook de modellen die geen tv tuner hebben, worden van de aansluiting voorzien.
Of je daadwerkelijk zon tuner hebt kun je op twee manieren achterhalen: Je probeert de bijbehorende driver te installeren, de installatie zal mislukken als de kaart niet aanwezig is. Of je maakt de laptop open (wat je garantie zal beperken) en kijkt of er iets op is aangesloten.
Het is beter om vooraf te weten of je daadwerkelijk de tuner hebt, voordat je straks voor niets de antenne in huis haalt.
Met een DVB-T tuner kun je Nederland 1, 2 en 3 ontvangen in HD.06 augustus 2010 20:32 -
nickok ik heb mijn laptop open gedaan en blijkt geen tv card in te zitten. Een andere vraag is waar kan je zo kaart kopen Heb al gekeken via del zelf maar blijkt niets te vinden.
Al bedankt voor hierboven staande info.07 augustus 2010 01:01 -
leviathanHet is misschien makkelijker om er dan eentje via USB te nemen.
[url]http://www.google.com/search?q=usb+dvb-t[/url]07 augustus 2010 15:44
september 2010
-
sijmentjeehIk weet toevallig wat dat gele/goude inganggetje is.
Ik heb toevallig zo'n ding wat er in past.
Het is namelijk een WIFI-ontvanger, om extra goed draadloos internet ontvangen, bij mij past die ook in de PC. maar gebruik hem niet,20 september 2010 20:11 -
erwin_w[color=red][b]En ja hoor, weer een topic bump. Mensen is het nu echt zo moeilijk om wat kleine regeltjes te begrijpen of ligt het aan mij?
Onthoud even dat de consequenties voor jullie zelf zijn.
Topic Lock!![/color][/b]20 september 2010 20:43