op school hebben we allemaal in virtual pc win 7 enterprise moeten instaleren, waarbij de leerkracht de serial key op bord schreef (1 en dezelde key). Bij mij en 3 andere leerlngen kwam er een foutcode op die zei dat het limiet van de key overschreden was, maar volgens de leerkracht kan een enterprise key oneindig veel gebruikt worden mits het bij dezelfde dvd is dat je de key invoert.
Nu is mijn vraag of er inderdaad een limiet is (zoals windows zegt) of heeft de leerkracht gelijk (kan 1 serial van 1 dvd oneindig veel worden gebruikt)
22 september 2010 14:09
nickk
[offtopic]Kon je toch ook op school vragen aan de docent?[/offtopic]
Goed, Enterprise ... waarschijnlijk MAK serial ...
Frequently Asked Questions About Volume License Keys
[quote]Yes. MAKs allow a predetermined number of activations. This number depends on the type of agreement you have. The number of activations can be revised (at the request of the customer or of Microsoft) to accommodate your regular usage.
You can find the number of activations remaining on a MAK by going to the VLSC, or by using the Volume Activation Management Tool (VAMT). If the existing activation limit on your MAK is inadequate for your deployment, contact the Microsoft Activation Center.
Find the telephone number for your Microsoft Activation Center.[/quote]
Dat van 1 serial 1 dvd is bullsh*t.
22 september 2010 15:06
blip456
Ja het zou waarschijnlijk volume liscensing zijn (het feit dat alle pc's op enterprise draaien anders een te groote kost) dus mss moeten we maar contact opnemen met Microsoft Activation Center want de foutmelding zei ook al iets over contact opnemen. Ze moeten dan maar niet gierig zijn en gewoon de lisence key voor drie man verlengen
dus bedankt voor de info
22 september 2010 15:42
nickk
Misschien moet jij maar gewoon ff naar de ICT afdeling lopen van school en vragen als ze je willen helpen met activeren ....
Ze zien jouw al aankomen om te gaan bellen naar Microsoft ...
22 september 2010 15:50
blip456
hmm, ja maar de ICT-afdeling (wat ze toch beweren te zijn) weet het ook niet om te activeren, ze geloven niet dat de license key een limiet heeft. Dus zitten we met de gebakken peren. :-|
22 september 2010 15:55
nilscollection
Ach, jouw school investeert tenminste nog in haar computers, LOL.
Op mijn school zitten we nog steeds met die Windows XP-zooi en aangezien ik zelf Windows 7 gewend ben, zou ik het ook wel appreciëren als ze hier wat geld in die computers staken.
Even ontopic: ik zou ook even naar je ICT-afdeling gaan en ze die foutmelding laten zien.. desnoods indd naar Microsoft bellen.
22 september 2010 15:59
nickk
[offtopic]WTF!?[/offtopic]
Goed, gewoon naar toegaan, zeggen dat er een limiet op volume license keys staat (hebben ze waarschijnlijk zelf afgesloten)
[offtopic]Geloven ze het niet, heb ik nog wel een geweldige ICTér in de aanbieding :P[/offtopic]
/ONTOPIC: Succes met bellen naar een computer, gezien je nog geen partner\oem bouwer bent, duurt het wel ff voordat je mensen aan de lijn hebt :P
22 september 2010 16:02
blip456
Oke heb morgen Informatica Hardware en zal dan even jullie oplossingen voorstellen en ja ik zal dan zien wat ze doen hé :-)
Offtopic: ja ze hebben inderdaad geïnvesteerd in pc's, allemaal windows se7ens enterprise met i3 processor en 8gig RAM (maar mogen geen gadgets omdat de pc te traag zal worden? hallo 8gig ram he)
22 september 2010 16:03
nilscollection
Zitten wij daar met de XP-machines & Windows Internet Explorer 7... hoog tijd voor nieuwe computers! Maargoed. Nog twee jaar en dan ben ik daar weg.. hoera!
Inderdaad een goed idee om te doen. Hou ons maar op de hoogte!
22 september 2010 16:05
blip456
Ja zal deze post nog even open laten en indien ze niet willen luisteren zal ik deze topic sluiten.