Van Windows 7 Terug Naar Windows Xp
september 2010
-
bart_onlineHallo allemaal ....
Ik heb een probleempje ..
ik heb een Packerd Bell laptop een iets oudermodel uit 2007
hier stond oorsprokelijk windows vista op.
Maar naar een tijdje vista gehad te hebben , en daarnaar nog een tijdje windows 7 , en de aankoop van een andere laptop van mijn vriendin is mijne overbodig geworden
Dus ik wil op mijn laptop windows xp hebben . en dat is me probleem die krijg ik er dus niet op .. op geen enkele mogelijkheid zover ik weet
ik heb het volgende geprobeerd
* opstaren met orginele cd van xp prof en home
* hd via andere laptop geprobeerd werkte wel ma naar het laden van de bestanden kreeg ik blue screen :S
* internet afgezocht (google enz...) ma geen resultaat
teven heb ik 2 schijfen 1tje van 160 gig en 1tje van 320 gig
allebij sata
ook krijg ik op een schijf die van 160 de melding bootmgr missing
en op die van 320 gig de melding operate system missing ..
hoop dat iemand een truckje of oplossing weet voor dit probleem
tevens ook al prive hulp gehad van erwin_w
bvd voor de reactie en de moeite
bart ..24 september 2010 01:05 -
nickkHmm, ff in BIOS SATA Operating Mode (o.i.d.) op IDE zetten, anders ff sata drivers bij je cd van WinXP doen.24 september 2010 06:57
-
bart_onlinedie staat er in mij bios niet bij wat nu
24 september 2010 10:49 -
erwin_wDe andere optie die WS gaf, de sata-drivers op de cd zetten van Windows XP.
Kopieer de inhoud van de installatie-cd naar de HD en zet daar de drivers bij, eventueel apart mapje maken. Daarna het geheel weer naar cd branden, hiermee zou het moeten lukken.
PS. volgende keer ff doorgeven als je aan de telefoon bent, had misschien gescheelt ;)24 september 2010 18:50 -
leviathanDe makkelijkste manier om je installatiecd aan te passen zou zijn met nlite. Dan weet je zeker dat je drivers in de correcte map staan en dat je cd ook bootable is.25 september 2010 18:41
-
bart_online(slotje aub ) dankjulliewel !!!!30 september 2010 19:45