-
yoshi
Ik overweeg een nieuwe laptop aan te schaffen, mijn voorkeur gaat naar de Dell Studio 17.
Hierbij kan ik volgende keuzes maken wegens mijn budget:
- INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE) met 4GB RAM.
of
-INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE) met 6GB RAM.
Welke keuze zou ik maken? Een fervente gamer ben ik niet maar ik heb wel een krachtig systeem nodig om afbeeldingsintensieve programma's te draaien.
12 oktober 2010 00:16
-
danox!
Ik zou voor de INTEL® CORE™ i7-620M (2,66 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,33 GHZ, 3 MB CACHE) met 4GB RAM gaan. Geheugen kun je altijd nog uitbreiden. Wel wil ik je waarschuwen voor Dell, aangezien er onder aan de site het volgende staat in kleine letters:
''Dell behoudt het recht om prijzen, specificaties, levertijden en voorwaarden van een aanbieding zonder kennisgeving te wijzigen. Dell kan niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten in de typografie en fotografie. In het geval van duidelijke fouten in prijzen en specificaties is Dell niet verplicht het systeem te leveren tegen de foutief geadverteerde prijs of specificaties.
Alle producten die deel uitmaken van deze aanbieding, kunnen afzonderlijk worden gekocht. Voor de prijzen van de deze afzonderlijke producten uit aanbiedingen, Raadpleeg www.dell.nl/totalebesparing''
Ik was ook van plan een Dell laptop te bestellen aangezien de prijs/specificaties verhouding erg goed klinkt. Maar na het lezen van deze informatie heb ik van de koop afgezien. Ook lijkt me het best wel een gedoe wanneer er problemen met je laptop zijn, aangezien je je laptop dan vaak voor een lange tijd kwijt bent.
12 oktober 2010 10:27
-
leviathan
Volgens mij heeft de i5-540M dual channel geheugen en geen triple channel (ik heb dezelfde CPU). Dit betekend dat er waarschijnlijk een 4GB en 2GB geheugen slot in zal zitten. Hierdoor is de ratio niet 1:1 en heb je dus niet de maximale performance.
Beide CPU's zijn trouwens dual core met hyper threading.
Ik zou in deze situatie voor de i7 variant gaan. 4GB geheugen is voorlopig nog ruim voldoende. Het ziet er ook niet naar uit dat je zwaar de virtualisatie in wilt gaan, dus het lijkt niet of je extra noodzaak hebt aan 6GB.
12 oktober 2010 18:45
-
yoshi
Oké bedankt voor jullie feedback!
@Danox!, zijn er gevallen gekend waarbij dit tot ontevredenheid leidde? Aangezien Dell aan mijn school levert, en veel instellingen ermee vertrouw zijn dacht ik toch een Dell te kopen, tenzij het in de praktijk er ook zo aan toe gaat zoals je zegt.
13 oktober 2010 18:46
-
danox!
[quote=142493] Nee Yoshi, ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Maar alleen de informatie die ik onderaan de pagina van die Dell site zag staan, vond ik nogal verwarrend. Verder weet ik wel dat wanneer je laptop kapot is, je best lang kan wachten voordat je hem weer terug krijgt. Dit heb ik gehoord althans.
14 oktober 2010 14:33
-
leviathan
Bij Dell ligt dat aan het soort verzekering dat je afgesloten hebt bij hen. Sommige zakelijke verzekeringen komen de laptop bij je aan de deur ophalen en repareren binnen een week. Ligt er meer aan hoe gek je het zelf wilt hebben met garantie kopen.
14 oktober 2010 23:01