-
lorre851
Hii,
Ik heb een soort van netwerk PC in elkaar gezet enkele dagen geleden. Ik ben er al in geslaagd om die PC via een Wake On Lan - signaal te laten opstarten, maar het afsluiten lukt maar niet.
Of ik nu m'n iPod Touch, Windows Command Prompt of een third-party app gebruik, ik krijg uiteindelijk altijd een 'access denied' achtige melding.
Alle informatie die ik in de 'afsluitprogramma's' heb ingevoerd KLOPT (ip adres, mac adres, poort, gebruikersnaam en wachtwoord, ...), daar is geen twijfel over mogelijk.
Het probleem ligt dus aan de rechten van de account op de PC die ik wil afsluiten (of aan het toestel waarmee ik hem wil afsluiten). De account, 'Lorre', is de enige account op het systeem en heeft administratorrechten. Hoe overtuig ik Windows dan dat die account ook het recht heeft om remote shutdowns uit te voeren?
27 oktober 2010 14:54
-
leviathan
Geef eens wat meer informatie over je 'afsluitprogramma'. Wat is het. Is het clientside of serverside? Gebruik je remote desktop control? Zo ja, heb je dan al [code]shutdown /s[/code] geprobeerd in de commandprompt?
27 oktober 2010 19:31
-
lorre851
Ik heb in commandprompt op de hostpc dit commando naar de doelpc gestuurd:
[code]shutdown -m \\LORRE-PC2 -s -t 60[/code]
Die gaf als antwoord 'Toegang geweigerd. (5)"
Het programma op m'n iPod Touch heet 'iRPM'. Die vertelde me "Shutdown option is off". In dit programma kon ik, in tegenstelling tot command prompt, een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven.
Op mijn PC heb ik dan ook nog het programma "remshutdown.exe" ofwel Remote Shutdown Freeware gebruikt. Ook hier heb ik gebruikersnaam en wachtwoord van de doelpc ingegeven. Die gaf me, na effe niet meer te reageren, als antwoord dat ik niet de juiste privileges had.
Het gewone Shutdown -s -t 10 commando op de doelpc invoeren werkt natuurlijk, maar dat is niet wat ik wil. Wat ik wil is via een andere computer of toestel die computer kunnen opstarten en afsluiten (zonder dat daar een remote desktop sessie tussen moet komen).
27 oktober 2010 20:39
-
sjz
27 oktober 2010 21:52
-
leviathan
Heb je de Instellingen voor externe verbindingen (windows key + pause) wel goed staan?
28 oktober 2010 14:53