Programma's verwijderen
januari 2011
-
sjzBeste Tweakers
Tot voor kort zag mijn setup er zo uit:
Schijf 1: Windows + data (documenten, video's, noem maar op)
Schijf 2: Programma's (maar géén data)
De tweede schijf is gecrasht, en valt niet meer te redden. Dat is niet zo verbazingwekkend want het betreft een oude schijf. Bovendien wil ik er ook niet teveel tijd meer in steken, aangezien er geen belangrijke data op stond.
Maar ik loop wel tegen een irritant probleem aan. Omdat de schijf niet meer beschikbaar is (schijfletter D), kan ik de programma's niet verwijderen of opnieuw installeren op de C.
Ik krijg namelijk steeds errors zoals "kan setup niet voltooiien want de schijf D is niet beschikbaar".
CCleaner heeft al volledig gedraait, ook een scandisk (schijf controleren op fouten via Computer --> schijf) heeft niets geholpen. Weet iemand raad hoe ik die programma's kan "verwijderen" en opnieuw installeren op de C?06 januari 2011 12:49 -
pieterbHallo
Met welke windows werk je?
Ik heb windows 7 en ik heb met windows 7 manager van yamisoft al verschillende programma's verwijderd. (Als je het programma opent , dan bij cleaner: smart unistaller)
Het bestaat ook voor vista, xp. Je moet maar eens kijken op hun site.
http://www.yamicsoft.com/06 januari 2011 13:20 -
sjzIk werk met Windows 7, 64-bit.
Helaas kan Yamisoft het ook niet. Dezelfde error komt steeds tevoren: het pad (de D-schijf natuurlijk) is niet beschikbaar (logisch, want hij is gecrasht).
Sommige programma's heb ik opnieuw kunnen installeren, maar de meeste lukt niet omdat de setup het programma "detecteert" en als "reeds geïnstalleerd" aangeeft (wat niet meer zo is).
Wellicht dat het door het Windows Register komt, waar wellicht nog verwijzingen zullen insteken naar de D-schijf (waar de programma's eerder op geïnstalleerd stonden tot de schijf de geest gaf).
08 januari 2011 15:07 -
louwrensCCleaner -> Gereedschap -> klik op een progsel -> Waarder verwijderen. Dan verwijdert hij de waarde uit het register, waardoor je het programma weer zo kunnen installeren.08 januari 2011 21:58
-
pieterbofwel met registry cleaner ook in yamisoft.
Hij verwijderd normaal dan alle registerkoppelingen die niet meer geldig zijn10 januari 2011 18:49 -
louwrens[quote=142907]
Ik heb niet over register. CCleaner kan dat wel, maar ik heb over een programma verwijderen via CCleaner. Daar kun je ook alleen de registerwaarden verwijderen als het programma niet wil verwijderen.14 januari 2011 17:43