BIOHD-8 Crash
januari 2011
-
diiabl0Beste TW'ers, vorige week is mijn computer gecrashed.
En gaf hij de fout melding BIOHD-8. Nou ben ik gaan googlen, en had ik gevonden dat het een crash is in je hardeschijf. Bijna in elk forum of pagina dat ik vind kwam ik er op uit dat ik een nieuwe HD moest kopen. Nou heb ik momenteel niet breed (in de WW helaas). Dus is het voor mij geen optie om een nieuwe hard disk te kopen want dat kan ik niet missen. Nou had ik de PC al opnieuw geprobeerd te instaleren met de herstel CD's die ik via internet had besteld. Maar als ik de herstel CD er in doe dan komt die helaas net is verder dan de balk Windows Is Loading Files. En dan blijft hij hangen op een zwart scherm en gebeurt er verder niks. En dat is ook bij een originele Windows 7 Home Premium DVD. De informatie van de PC staat hier:
HP Touchsmart 300-1025nl specificaties:
Partnumber: VN298AA#ABH.
EAN: 0884962423271.
Afmetingen (H x B x D) : 40,8 x 51,9 x 13,1 cm.
Type processor: AMD Athlon II X3.
Uitvoering processor: 400e.
Intern geheugen: 4096 MB.
Type monitor : breedbeeld LCD touchscreen met BrightView.
Beeldscherm type: TFT.
Beeldscherm resolutie: 1600 x 900.
Beeldscherm grootte: 20''.
Video: onboard.
Model videokaart: ATI Radeon HD 3200.
Video geheugen: 256 MB.
Geluid: onboard.
Inclusief luidsprekers: geïntegreerd in monitor.
Type geluid: High-definition Audio 5.1 (via digitale uitgang).
Type harde schijf: SATA 3-G.
Opslagcapaciteit: 500 GB.
Snelheid: 7200 rpm.
Media station: DVD±RW DL, geheugenkaartlezer.
Bij deze hoop ik dat jullie mij kunnen helpen jongens dan ben ik jullie erg dankbaar. Want surf nu via mijn telefoon over het web en dat duurt lang:P19 januari 2011 10:27 -
mzq9300Probeer eens de live CD/USB van GParted.
Waarschijnlijk kan je daar je hd wel een aantal x mee formatteren.
Andere optie:
Neem een goedkoper mobiel abonnement en met het geld dat overblijft koop je een nieuwe hd(~30 euro).19 januari 2011 15:46 -
diiabl0Voor informatie over abonnement ga ik wel naar mijn huidige telecom provider. Maar iedergeval ga het dadelijk is proberen.19 januari 2011 16:16
-
louwrensDownload Seatools for DOS (Seagate.com). Even op een dvd-rw fikken en daarme opstarten. Dan de Long DST doen, dat kan even duren (heel wat uren :P). Je kan gewoon je muis gebruiken in het programma.19 januari 2011 16:40
-
mzq9300Volgens HP heeft dit probleem niet te maken met de Harde schijf.
Het is een productiefout in het moederbord.
Je kan beter contact zoeken met de klantenservice van HP.19 januari 2011 17:14 -
blip456Jah HP en moederborden gaan ook niet samen! Moederbord al 2maal moeten vervangen en laatste keer moederbord uitgebrand!19 januari 2011 19:34