-
rickzwart
Hey hey,
Ik heb sinds vanavond een probleem met WIndows 7. Ik zat gewoon een spelletje te spelen, toen opeens de hele PC vast liep. Ik kon niets meer doen - Zelfs het Taakbeheer werkte niet.
Ik resette dus mijn PC, maar opeens lukt het mij niet meer om op Windows 7 in te loggen!
Dit is wat er precies gebeurt: Als de PC op start, kom ik op een menu terecht waar ik twee keuzes krijg. Ik kan proberen Windows normaal op te starten, of ik kan Opstartherstel gebruiken. Beide van deze opties werken echter niet!
Als ik Windows normaal probeer op te starten, probeert mijn PC windows wel te laden. Wat er echter gebeurd is dat ik voor een miniscule seconde een bluescreen krijg (Als een soort flits, zeg maar), waarna de computer onmiddelijk opnieuw op start. Als ik Opstartherstel probeer te gebruiken gebeurt er het volgende: Hij blijft een lange tijd hangen op een zwart scherm. De PC is wel wat aan het laden (En maakt ondertussen een hoop lawaai, wat hij normaal nooit doet), en na een lange tijd verschijnt uiteindelijk de normale achtergrond met een cursor. Het probleem? Verder dan dit verschijnt er niets! Opstartherstel houdt op dit punt gewoon letterlijk op, en de PC laadt ook niks meer.
Heeft iemand een idee wat ermee aan de hand zou kunnen zijn, en hoe ik het op los?
29 januari 2011 00:35
-
gideonsw
[mod]Waardeloze reactie, lees de regels nog maar eens door[/mod]
29 januari 2011 08:35
-
rickzwart
Juist, ja...
Zou iemand die geen forum troll is mij misschien kunnen helpen?
29 januari 2011 09:06
-
arjan_sa
Jawel:
Dit lijkt me meer een hardwarematig probleem, je HDD (op te sporen met een chkdisk). Maar wat je nog kunt doen, is systeemherstel dmv de DVD van Windows 7. Daarbij maakt hij geen gebruik van het programma "systeemherstel" op je hardeschijf, die doet het immers niet want je komt niet verder dan een scherm met alleen je muis.
Van daaruit kun je een punt selecteren om te herstellen (mits je regelmatig herstelpunten hebt gemaakt.
(ik ga ervan uit dat je weet hoe je in het recovery menu kont op de Windows DVD, en uitgelegd hieronder)
29 januari 2011 09:11
-
nickk
Ok, ok.
Tijdens opstarten na BIOS op F8 drukken, je krijgt dan een menu met opties van bijv. (veilige modus, niet herstarten bij een crash e.d.). Probeer eerst de optie niet herstarten bij een crash, als het goed is krijg je dan de BSOD error te zien. Mits de computer dan na x sec/min niet zelf reboot, doe dat dan handmatig.
Next, probeer als veilige modus werkt (weer bij F8 menu).
Next, start de computer op via de Windows 7 DVD (in de BIOS ff CD/DVD op first boot zetten), dan krijg je het begin schermpje van Windows 7 Installatie, dan druk je op "Install\Installeren", en bij het volgende scherp (volgens mij wat dat met taalinstellingen), staat er links onderaan "U computer herstellen". Daar klik je op en krijg je als het goed is optie's om je computer te herstellen.
Probeer eerst via de command prompt dit:
[code]chkdsk /f C:[/code]
** Als Windows 7 op C: staat **
Succes :).
29 januari 2011 09:18