-
Account verwijderd
Ik heb een probleem met het verwijderen van een tweetal systeembestanden van Windows 7. Ik wil graag van mijn documenten partitie het System Volume Information mapje volledig willen verwijderen, alleen op de een of andere manier krijg ik de boel maar niet voor elkaar.
Normaal gesproken zet ik alle machtegingen zo dat ik alles kan beheren en neem ik het eigendom van het object op me middels de commando's takeown of calcs. Helaas werkt dit deze keer niet.
Weet iemand nog een andere radicale manier om systeembestanden te verwijderen binnen windows? Ik weet dat booten via linux werkt om alles te verwijderen, maar ik prefereer het gewoon in Windows te doen als dit mogelijk is. Het zou mogelijk moeten zijn, want heb op deze manier al tal van systeembestnaden verwijderd.
Alvast bedankt!
23 maart 2011 10:04
-
arjan_sa
Mag ik je vragen waarom je graag systeembestanden wilt verwijderen? Systeembestanden zijn er toch juist voor om het systeem draaiende te houden?
24 maart 2011 10:45
-
Account verwijderd
[quote=143199]
Als tweaker probeer je het maximale uit je Windows te halen. Ik verwijder heel veel systeembestanden, zo zal je in mijn Windows folder heel veel dingen niet meer aantreffen terwijl deze er standaard wel in zitten, scheelt je zeker 1 à 2 gb. En dan is de grote uitdaging om alles nog goed te laten draaien, dat lukt me dan ook. Het is gewoon mijn hobby, Windows zover mogelijk verkleinen zonder functionaliteit te laten vallen. Vandaar dat mijn gehele Windows 7 installatie ook maar een kleine 5 gb groot is.
Verder wil ik de SVI map weghebben omdat er onnodige bestanden in staan van Windows Backup. SVI mappen zijn sowieso waardeloos als je VSS en system restore uit hebt staan, behalve dan op de hoofdpartitie zover ik weet kan hij hier wel echt nut hebben.
24 maart 2011 17:33
-
nickk
Kan je dan niet beter Windows Embedded downloaden/installeren/kopen als je toch zo'n kleine Windows wil :S?
24 maart 2011 17:35
-
Account verwijderd
[quote=143201]
Zoals ik al zei, die mist functionaliteit. Ik wil niet perse een kleine Windows, maar het is een leuke hobby om Windows te tweaken. Harde schijf ruimte sparen is ook een mooie tweak. Vooral als deze onnodig is, Windows is standaard veel te vol met onnodige bestanden. ;)
Verder is dit totaal niet ontopic, maargoed.
24 maart 2011 17:38
-
leviathan
Heb je het al via veilige modus geprobeerd? En waarom wil je dat het met Windows zelf moet? Windows probeert juist te voorkomen dat zulke bestanden verwijderd worden.
26 maart 2011 18:40
-
Account verwijderd
[quote=143209]
Veilige modus geeft hetzelfde resultaat helaas, verder wil ik graag in Windows proberen omdat het op de een of andere manier mogelijk zou zijn (Ik heb al eens vaker SVI mappen verwijderd op deze manier, maar deze is op de een of andere manier hardnekkiger). Via een boot naar linux kan het ook, maar lijkt me gewoon fijner als het zonder kan.
28 maart 2011 09:44
-
loek
Heb je unlocker al geprobeerd?
28 maart 2011 16:50
-
Account verwijderd
[quote=143224]
Unlocker heb ik inderdaad ook geprobeerd, echter unlocker is niet sterk genoeg.
28 maart 2011 18:21