Als je moederbord binnen een half jaar stuk gaat bij normaal gebruik en de kous wordt afgedaan met een reactie van de service die luidt als volgt. Wij stellen ons niet aansprakelijk voor het feit dat jou moederbord niet meer werkt en waarschijnlijk is dit door toedoening van jezelf geweest (dit kreeg ik maar dan in het engels).
Hoe kunnen ze zonder te hebben gekeken deze conclusie trekken want bij normaal gebruik zou dit nooit mogen. Het enige wat ik had ingeschakeld in de bios was een overclock setting (van 10 procent) maar deze kon je simpel aan en uit zetten zonder verder in de bios te rommelen.
29 maart 2011 13:33
louwrens
OC valt nooit onder de garantie...
29 maart 2011 18:53
theshit1983
Ik heb zelf niks met OC gedaan. In zijn volledigheid heb ik het over Hybrid Booster - ASRock Safe Overclocking Technology
en dit valt zeer zeker wel onder de garantie. Het werkt heel simpel in je bios kan je dit aanvinken en dat is alles wat je hoeft te doen.
* Ik heb net nagelezen dat ik me vergist heb in de procenten want 10 moest 12.5 procent zijn.
waarom geen 1155 socket? Sandy bridge is 50% sneller dan de oude i7
04 april 2011 16:15
mzq9300
TS heeft zijn besluit al een tijdje geleden genomen.
Destijds kampte de op sandy bridge gebaseerde moederborden met een ontwerpfout(bron).
04 april 2011 16:46
olivier
Momenteel draai ik mijn I7 op undervoltage met een overclock van 3.5Ghz met hyper-threathing on met CPU @61°C en cores @ 80°C
(I7 zijn hot series, 80°C op cores zijn volkomen normaal)
06 april 2011 20:59
louwrens
Volgens mij is de max temp voor de i7 67 of 62 graden Celsius...
06 april 2011 21:27
Account verwijderd
Theoretisch mag zo een i7 maximaal 100 graden zweten, is alleen veiliger om hem niet hoger dan ron de 70 graden te laten komen. Komt je stabiliteit alleen maar ten goede.