Vraag over PDF maken.
maart 2011
-
ditbenikGoedemiddag,
Ik maak een tijdschrift, en die wil ik online zetten op Issuu. Ik bewerk die bladzijde met GIMP, maar dat is nu even niet terzake. Nee, het gaat over hoe ik het moet uploaden. Issuu accepteert alleen PDF of TXT. Ik wil PDF gebruiken, maar dat werkt nog niet optimaal. Office Word verkleint namelijk de afbeelding terwijl het de grootte heeft van een heel A4'tje (Het juiste formaat dus.). Als ik dat verander, zie je witte randen rond het tijdschrift. Toen downloade ik doPDF, een goed programma, alleen... de bladzijden staan horizontaal, terwijl het verticaal hoort. Dat komt omdat het een ''PDF printer is''.
Conclusie: Weet iemand een goed programma om PDF's te maken, en te zorgen dat ze verticaal staan ipv horizontaal?
Ik licht graag toe mocht u het niet begrijpen.
Alvast bedankt!
-Rick.30 maart 2011 15:48 -
erwin_wOp ons werk maken wij gebruik van PDFCreator, ook een PDFprinter. Deze gratis PDFprinter is volledig in te stellen alsof het een normale printer is, dit zou een optie kunnen zijn.
Ook een optie is het betaalde Adobe Acrobat, hiermee kan je heel netjes pdf-documenten maken.
PDFCreator -> Website30 maart 2011 20:22 -
pieterbIn office 2010 heb je ook standaard een optie zitten om pdf's te genereren.31 maart 2011 18:56
-
louwrensVoor Office 2007 is 'save to XPS of PDF' te downloaden.31 maart 2011 19:17