-
tim687
Ik heb een tool geinstalleerd (nu al verwijdert) maar hij melde automatisch aan dat is opgelost, maar het probleem is dat er een gebruikersnaam en wachtwoord moet worden ingevoerd. Een soort netwerk login scherm alleen dan zonder server, ik wil het weer terug veranderen naar het scherm met allen gebruikersaccountnamen er op zodat ik alleen het wachtwoord in hoef te typen. Waar moet ik dit instellen?
30 maart 2011 19:10
-
erwin_w
Ik begrijp weinig van je OP (wel iets met een inlogscherm), kan je deze even anders opstellen met wat belangrijke informatie zoals bv. de tool die je had geïnstalleerd en misschien screenshots van de inlogschermen e.d.
Hopelijk dat dat wat duidelijkheid brengt in je uitleg/vraagstelling.
30 maart 2011 20:25
-
Account verwijderd
Denk dat de TS bedoeld dat hij door een of ander tooltje zijn login scherm heeft laten veranderen naar het klassieke login scherm van Windows. Dit kan je snel en eenvoudig zelf weer terugzetten:
- Start -> uitvoeren: netplwiz
- Tabblad geadvanceerd
- Gebruikers moeten op CTRL-ALT-DELETE drukken optie uitvinken
30 maart 2011 20:44
-
tim687
@laatse post, ik denk dat het een mogelijke oplossing is, maar is het niet het zelfde als control userpasseords2?
30 maart 2011 21:10
-
nickk
control userpasswords2 = XP/Server2003
netplwiz = Vista/7
30 maart 2011 21:19
-
tim687
Controluserpasswords2 werkt ook op windows 7, ik zal morgen kjjken voor de command wat jij zegt voor windows 7
30 maart 2011 21:37
-
nickk
Je komt bij hetzelfde scherm, in de documentatie is alleen de naam veranderd ...
30 maart 2011 22:10
-
tim687
Klopt, is er nog een andere oplossing??
Waar schijnlijk komt het door iolo System Mechanic, alleen waar kan ik dit uitschakelen? is er een registersleutel waar in je dit kan aanpassen?
Ik heb dit gedaan: Start
-> Run
-> Type regedit and hit Enter
-> Locate the following keys and check their values
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System
DisableCAD = 0
LogonType = 0
HideFastUserSwitching = 1
DontDisplayLastUserName = 1
(Bron:http://www.maxi-pedia.com/Windows+7+welcome+screen)
Ik ga pc mecanic is verwijderen en kijken wat er dan gebeurt
IK HEB HET:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList in die map heb ik DWord -32 bits sleutels toegevoegd met de namen van mijn gebruikers met als waarde 1. hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
31 maart 2011 16:03