-
gideonsw
mijn dvd rom speler HL-DT-ST DVDRRW GSA-H30L kan geen cd's lezen.
ik kan wel dvd's lezen maar niet cd's zoals ik kan nu geen gta vice city spelen maar san andreas wel.
ik heb een compaq presario
08 april 2011 20:32
-
Account verwijderd
Weet je zeker dat dit niet aan de cd zelf ligt? In princiepe heb je voor het lezen van dvd's een sterkere laser nodig dan enkel het lezen van cd's. Dus als je dvd's goed worden gelezen door de dvd rom speler zou het apart zijn als de cd's wel niet (juist) worden uitgelezen.
Controleer eventjes als je wilt of het wel werkt met andere cd's, of dat het probleem zich alleen met de cd van vice city afspeelt. Als dit laatste zo is dan ben ik bang dat gewoon je cd kapot is.
08 april 2011 21:52
-
gideonsw
nee het werkt bij alle cd's niet nu als ik een spel koop moet ik kijken of het een dvd is
09 april 2011 09:08
-
Account verwijderd
Oke duidelijk, dat ligt dus overduidelijk aan je dvd speler dan.
Ik weet niet precies welk merk je dvd rom is, maar misschien kun je eens kijken of er nieuwe firmware beschikbaar is die wellicht helpt tegen dit probleem.
09 april 2011 09:37
-
gideonsw
compaq is het merk maar toen ik hem kocht stond er windows 7 op en als je hem nieuw koopt dan zit er windows vista op zou het daaraan kunnen liggen
09 april 2011 09:56
-
Account verwijderd
Nee ik bedoel niet het merk en de software van je computer, maar het merk van je dvd rom en de firmware (dus zeg maar de software die de drive bestuurt als het ware) hiervan, mogelijk is je probleem verholpen als er een firmwareupdate beschikbaar is.
09 april 2011 19:47