-
marcovkesteren
Hallo,
mijn vader heeft een probleem met zijn laptop, een tijdje geleden heb ik namelijk zijn laptop helemaal compleet gewist en Windows 7 er opnieuw opgezet. Alle drivers geïnstalleerd, werkt prima! Alleen is er 1 probleempje.
Wij hebben een modem van KPN en een Linksys router erachter geplaatst zegmaar, toen ik dus de laptop voor het eerst opstartte, moest ik dus oa. verbinden met internet, omdat ik het wachtwoord van de KPN modem niet uit mijn hoofd wist, gebruikte ik mijn eigen Linksys router maar eventjes, dat ging ook goed enzo.
Maar een paar dagen later vroeg mn pa toch of ik de laptop kon laten verbinden met de KPN modem, nou, gedaan, en mijn router heb ik gewist uit het systeem van mn pa. Dus dat ie niet meer automatisch gaat zoeken naar mijn router. Nu is hierdoor denk ik een probleem ontstaan:
Elke keer als je verbindt, dan kun je gewoon heel leuk internetten oid, maar zodra je de laptop in slaapstand zet of helemaal gewoon uitzet, en je zet hem na een tijdje weer aan, dan is de verbinding weg met de KPN modem, je kunt hem eenvoudig weer terughalen door gewoon weer op Verbinding met KPN maken te klikken, maar dit is niet hoe het zou moeten volgens mij. Dus conclusie: Telkens als je je computer opnieuw start dan flikkert ie je netwerk eruit.
Ik denk dat hij gewoon op de een of andere manier steeds mijn Linksys router probeert op te zoeken, maar het niet lukt met verbinden omdat ik de gegevens en instellingen uit het systeem heb verwijderd.
Ik heb Google al af zitten zoeken, maar helaas zie ik niemand die een soortgelijk probleem heeft, dus misschien kunnen jullie me ermee helpen.
Alvast bedankt,
Marco van Kesteren
Oja, het is een Acer Aspire 5715Z laptop.
11 april 2011 08:31
-
anthony
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Draadloze netwerken beheren
en dan enkel bij jou netwerk automatisch verbinding maken laten staan zou normaal moeten helpen!
Je kan gewoon de overbodige netwerken verwijderen.
11 april 2011 15:40
-
marcovkesteren
Dat heb ik dus al geprobeerd, dat zou inderdaad normaal moeten werken ja, maar dat helpt dus niet.
Er staat alleen KPN tussen, en dat is de modem waarmee m'n pa mee wilt verbinden (maar die niet automatisch mee opstart).
17 april 2011 12:24
-
anthony
Misschien KPN ook eens verwijderen en opnieuw instellen?
17 april 2011 20:26
-
marcovkesteren
Ook al gedaan, dat wil allemaal niet werken, sorry, ik heb gewoon zoveel dingen al geprobeerd dat ik ze gewoon vergeet om erbij te zetten :$
17 april 2011 22:25
-
anthony
Vaag probleem zelf nog nooit iets soortgelijks meegemaakt.
Misschien eens naar de helpdesk bellen van je leverancier vd modem?
18 april 2011 10:33
-
marcovkesteren
Maar als dat nou de enigste computer is waar het probleem is?
Ik heb hem trouwens vanmiddag wéér reinstalled maar het probleem blijft wel.
18 april 2011 17:31
-
anthony
Bellen is meestal gratis dus je verliest er niets mee denk ik
Voor de rest weet ik niet direct een oplossing :s
18 april 2011 20:31