Standaardgebruiker wijzigen in Administrator?
mei 2011
-
guestoppcHallo,
Ik zit met een klein probleempje, of ja, klein... Namlijk, ik kan mij niet meer inloggen op mijn Administratoraccount, ik kan wel op het bureaublad komen, maar dan toont hij alleen maar een zwarte achtergrond, de cursor en "Deze computer" die is opgestart. Nu, is mijn vraag, kan ik op een gewoon standaardgebruiker een standaardgebruikersaccount wijzigen in administrator? Want er staat een 'shield' voor... Daarnaast lukt het me niet om een nieuw account te maken. Daarnaast zie ik het ook niet zitten om het opnieuw te installeren. Kan iemand mij helpen?14 mei 2011 13:20 -
yoshiProbeer je commandopromt op te starten als administrator (rechtsklikken) en typ dan:
net user administrator /active:yes
Daarmee activeer je het administratoraccount en kan je hem gebruiken als elke andere gebruiker. Als je de andere gebruikers dan verwijderd is het administratoraccount de enige gebruiker en dus ook automatisch de standardgebruiker. Is dit duidelijk?24 mei 2011 12:03
juni 2011
-
guestoppcHallo,
Ik heb het geprobeerd maar het werkt nog steeds niet.14 juni 2011 20:20 -
nickkWat werkt niet?
- Admin account inschakelen
- Nieuw account14 juni 2011 20:34 -
guestoppc[quote=143533]Dat gaat niet, want als ik inlog in de administratoraccount, dan springt 'Computer' open... De rest is zwart, en blijft zwart...20 juni 2011 17:53
-
thecruciatorIk had dit probleem ook.
Probeer de Opdrachtpromt te openen en typ:
[b]Net user administrator p£ssw0rD
Net user administrator /active:yes[/b]
Je moet CMD wel met administrative rechten openen.21 juni 2011 19:13 -
yoshiProbeer eens je Windows 7 installatieschijf te raadplegen en een systeemherstel uit te voeren? Desnoods een nieuwe Windows installeren.22 juni 2011 17:39