-
stefanos0w
nou wat denk je ?? met dat werkgeheugen zeker? zie mag je wel uitbreiden naar 2gb!.
Ik weet niet waar je de pc voor gaat wilt gebruiken maar windows 7 is een zwaar progamma dat wel een sterke video kaart nodig hebt, en die van jouw is al wat ouder.Je procesor is ook al wat ouder maar volgens mij is dat geen probleem. Als je geen geld hebt of je wilt het niet kn je het beste op xp of (vista????) draaien, Maar vista is sloom.
Ik hoop dat ik je heb geholpen Ps het kan wel windows 7 maar of het lekker draait is dan nog maar de vraag.
01 juni 2011 07:12
-
nickk
Tja, voor zoverre ik kan zien, komt de pc uit 2005 met dus Windows XP? Gezien jouw specs hierboven, zou ik het niet aanraden om naar Windows 7 te gaan.
01 juni 2011 11:36
-
erwin_w
Geef eerst eens aan waar je de pc voor wilt gebruiken, dat zal een stuk makkelijker voor ons worden om te kunnen bepalen of het werkt.
Windows 7 kan namelijk met gemak op een systeem met 1Gb aan geheugen maar verwacht er dan ook niet teveel van als je zwaardere applicaties wilt gaan gebruiken. Videobewerking en zwaarder games is totaal uitgesloten.
Ik heb hier een tijd terug op de pc van mijn dochter (CPU=3Ghz en RAM=1Gb) Windows 7 Professional op gedraaid en dat zonder problemen. Ze gebruikte het dan ook alleen om wat de internetten, MSN-en en wat kleine spellen.
Je zou ook kunnen proberen om Windows 7 starter te installeren, deze is wat lichter in gebruik. Bij de andere versies kan je ook diverse zaken uitschakelen, je kan bv.gebruik maken van Tune Up Utilities en hiermee kan je de optie 'Turbo-Mode' gebruiken waarmee diverse zaken in W7 worden uitgeschakeld.
Je kan ook eens gek doen en gewoon Windows 7 installeren en zien wat de pc gaat doen. Dat is de beste manier om te kunnen controleren of jou systeem voldoet voor Windows 7.
01 juni 2011 12:48
-
thecruciator
Ikzelf heb hier een PC uit 2002 met Windows 7.
Maar ik had wel 512MB RAM nodig.
Ook heb ik de Windows 7 Home Premium Lite versie gebruikt.
Bij mij werkt hij (...)snel.
Het enige probleem is dat mijn PC geen Aero ondersteund.
Daarvoor heb je alleen een nieuwe videokaart nodig.
09 juni 2011 23:20
-
louwrens
12 juni 2011 13:31
-
Account verwijderd
Regeltje wat ik altijd voor mezelf neem: kan je computer Windows XP vlekkeloos draaien dan lukt Windows 7 ook! Alleen multitasken zal wat zwaarder worden, aangezien je maar 1 GB hebt.
16 juni 2011 18:22