-
d3nnis89
Hallo Allemaal,
Ik heb onlangs een NAS aangeschaft.(Myditto) Het apparaat is uitgerust met een gigabitnetwerkpoort, maar toch haal ik maar een doorvoersnelheid van enkele megabytes per seconde.
In het nas systeem zitten 2 schijven van 2TB ((Hitachi Deskstar 7K2000)
Hoe kan het zo zijn, dat ik zo een lage doorvoorsnelheid behaal?
19 juni 2011 02:22
-
leviathan
Naar alle waarschijnlijkheid is het langzaamste in je netwerk (je switch/router of computer zelf) maar 100Mbit. 100Mbit is 12,5MegaByte. Wat dus de maximaal haalbare snelheid is voor 100Mbit.
Als je gehele verbinding van NAS naar computer wel volledig in Gbit werkt, dan is de kans groot dat de kwaliteit van je kabels te wensen over laat. Met zulke hoge snelheden is signaalverlies een significant probleem. Upgraden naar Cat5E of Cat6 kabels zal de snelheid verhogen.
Neem daarnaast ook nog even in rekening dat de werkelijke Gbit snelheid nooit gehaald zal worden door de enorme impact die overhead veroorzaakt op die schaal.
De overhead in Windows is dan ook best groot in vergelijking met andere Operating Systems.
19 juni 2011 14:18
-
d3nnis89
Kan het misschien liggen aan de MyDitto NAS?
Ik zie hier en daar op internet lees- en schrijfsnelheden voorbij komen, die overeenkomen met de snelheden die ik behaal.
Ik vindt het alleen wel vreemd, dat MyDitto 1Gbps ethernetverbinding ondersteund maar slechts +/-12MB aan schrijfsnelheid behaald.
Mijn computer geeft aan, dat ik beschik over een verbinding van 1Gbps. Ik heb hier ook speciaal een router voor aangeschaft die dit ondersteund. Alles is verder met elkaar verbonden met Cat6 bekabeling.
It does all the work for you. Up to 10 users can connect to the MyDitto simultaneously and have write speeds up to 12.5 MB/sec. All 10 users can download media files from the MyDitto, but there is no streaming.
19 juni 2011 15:36
-
leviathan
Staat er ergens dan expliciet vermeld dat het om een Gigabit gaat hier? In de omschrijving gaat het met de 12.5MBps om 100Mbit lijkt mij.
19 juni 2011 15:48
-
d3nnis89
http://tweakers.net/pricewatch/279929/dane-elec-myditto-dual-bay.html#tab:info
(Zie details)
19 juni 2011 15:54
-
thobe
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de NAS zelf niet krachtig genoeg is om de data op die snelheid te verwerken. Dit zie je ook vaak bij Mediaplayers die kunnen streamen en zijn uitgerust met een gigabit poort, maar die nooit in de buurt komen van de snelheid van zon poort.
19 juni 2011 16:13
-
leviathan
De harde schijven en overige hardware moeten uiteraard ook snel kunnen werken. Weet je welke harde schijven er in je NAS zitten?
19 juni 2011 23:20
-
louwrens
[quote=143541]
Klopt, de meeste NAS apparaten zijn erg traag. Sommige QNAP en Synology halen de 70/80mbits. Maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor. Zolang ze traag en nog redelijk wat stroom verbruiken hoef ik ze niet. Streamen van me pc naar laptop/mediaspeler werkt ook prima.
20 juni 2011 21:30