-
tim687
Hoi,
Ik heb gelezen dat sluimermodus sneller is bij het opstarten, dat klopt alleen ik probeerde het uit en mijn pc ontwaakte zelf zonder dat ik wat heb gedaan. Kan het zijn dat mijn netwerkkaart de pc ontwaakt? of dat de Windows Home server backup service dat doet?
Mijn toetsenbord en muis heb ook zo gezet dat ze allebij de pc niet kunnen wakker maken.
Kunnen jullie wat tips geven?
Groet,
Tim
16 juli 2011 22:41
-
nickk
Als de Network Interface Card "Wake-on-LAN" ondersteund is dat goed mogelijk :).
17 juli 2011 11:13
-
tim687
Kan windows update het ook doen, volgens mij wel hoe schakel ik dat uit??
17 juli 2011 15:14
-
louwrens
Andere tijd bij updates instellen. WOL kun je instellen in BIOS en het type in de instellingen van je NIC.
17 juli 2011 16:00
-
tim687
ik heb wol gevonden en uitgezet, maar de windows update tijd wil ik niet veranderen. Kan ik dit ook zo zetten dat hij gewoon gaat zoeken maar dat hij de pc niet waker maakt?
17 juli 2011 21:18
-
nickk
Met updates zoeken wordt je computer ook wakker gemaakt.
17 juli 2011 21:51
-
tim687
ja dat klopt maar kan ik uitschakelen dat hij als mijn pc aanstaat alles qua updates doet, en als hij op de sluimerstand staat dat hij niks doet behalve "sluimeren" (als dat werkwoord bestaat)??
18 juli 2011 08:29
-
nickk
Updates automatisch installeren doen?, dan gaat hij de updates de 2de dinsdag van de maand (of woensdag) de updates installeren en de andere dagen van de maand niet.
En als je WOL uitzet in de BIOS kan je NIC de computer ook niet meer "wakker" maken.
18 juli 2011 16:16
-
tim687
wol is de afkorting wake on lan toch??
ik heb die als uitgeschakelt bij mijn netwerkkaart eigenschappen.
Groet,
Tim
PS: ik ga vandaag uit testen of hij weer wakker wordt!
Edit: Het lijkt er op dat hij niet automatisch meer wakker wordt!!
Thanks!
19 juli 2011 08:18