ik heb een probleem krijg regelmatig een blauw scherm hij geeft steeds een fout melding..
IRQL_NOT_LESS_OR_EQVAL dat geeft ie aan hij zegt ook dat er een probleem opstaat uit een stuurprogamma uit de hardware weet iemand hoe dat komt....
06 maart 2007 14:44
leviathan
Dan is er vast iets met je hardware fout, een driver ofzow.
Je moet de exacte code die je krijgt in de BSOD ff opschrijven en die kun je dan simpelweg opzoeken op internet en zo kun je heel makkelijk achterhalen waar de fout zit.
06 maart 2007 14:48
louwrens
meestal is het een videokaartdriver hadden mn buren ook
06 maart 2007 15:21
bj farmore
[quote=60970]
Dat hoeft helemaal niet hoor, het kan van alles zijn. Ik heb het ook een tijdje gehad toen moest ik me bios upgraden en het was opgelost. Je moest maar eens op google zoeken en dan IRQL_NOT_LESS_OR_EQVAL intypen. Je krijgt er een lading aan foutmeldingen uit, het kan aan alle hardware of drivers liggen.
Je hebt die code die er bij vermeld word daarom ook nodig die zegt waar het ligt.
06 maart 2007 15:34
louwrens
en als je pc dan opnieuw opstart moet er een melding komen over een raport daar staat ook veel info in, en ook dat rapport verzenden
06 maart 2007 15:59
2651sb
je kan ook je computer gewoon opnieuw installeren als de software er voor heb.
06 maart 2007 16:15
christiaan
[quote=60993]
Dit is wel erg makkelijk, is namelijk het laatste wat je wel niet zult doen :p
Probeer eens uit te zoeken waar het vandaan kan komen, denk aan je geluid, beeld of webcam ofzo. Ga eens een spel spelen, Hl2 ofzo. Als bijv je geluid uitvalt en dan een BSOD weet je dat het aan je geluid ligt. Met de grafics precies zelfde. Ik heb namelijk ook zon error gekregen, sound viel uit > BSOD > Driver update > opgelost
06 maart 2007 16:42
leviathan
Of je update gewoon alle drivers, is alles meteen ook weer lekker up-to-date. Het beste is alsnog het opzoeken van de volledige foutcode op internet, dat rapport verzenden is crap, heel af en toe maar geeft dat de juiste fout met oplossing aan.
06 maart 2007 18:58
selwyn
ok? bedankt ik zal gaan kijken wat de oorzaak is. maar hoe update ik de drivers dan??
06 maart 2007 21:41
leviathan
Naar de website van de fabrikant en daar kun je meestal bij downloads of bij support de drivers vinden.