Ik heb weer een uitermate irritant probleem wat zich voordoet.
Ik stond vanochtend op om mn mail te checken (outlook) en hij gaf aan dat ik geen internet heb. Ik maak verbinding via draadloos netwerk wat ik heb via de experia box van KPN. Ik keek in mn system tray.. en zag dat me draadloze netwerk icoontje verdwenen was. Ik zag alleen de normale icoontje waar een kruis doorheen was.. met die 2 computertjes.. maar dat is voor draad.
Dus ik naar configuratie scherm > netwerkverbindingen > zie je dit:
1394 verbinding die staat aan
Lan-verbinding waar een kruis doorheen staat.
Ik kan de draadloze netwerkkaart ook niet vinden in het apparaatbeheer!! :S
en normaal staat hier mijn draadloze netwerk icoontje bij.. maar die is mooi verdwenen
Hoe kan ik mijn draadloze internet weer terughalenn???? Ik heb systeem herstel geprobeerd maar hoe verder ik terug ging in de tijd mislukte mijn herstel omdat er geen wijzigingen in het systeem werden aangetroffen zodoende de herstel.
Verder heb ik naar drivers gezocht. Volgens de Fujitsu Siemens Driver update heb ik de nieuwste drivers geinstallerd.
Ik zit nu ondertussen op de bedraadde LAN maar dat is niet de bedoeling, dit is mijn werk pc en ik hou niet zo van draaden in de kamer. Zou t zo kunnen zijn de gewoon de interne draadloze netwerkkaart kapot is?
12 maart 2007 16:00
timenting
DEZE TOPIC HEB JE AL EENS GEMAAKT 2X IS IETS TE VEEL VAN T GOEIE.
[i][color=navy][size=8]Admin: ik heb dat topic reeds gesloten, dankje voor de oplettendheid, maar de volgende keer graag niet in hoofdletters posten aangezien dat tegen de regels is ;)
Je kan het beste een PM naar een mod of admin sturen :)[/size][/color][/i]
13 maart 2007 15:09
computerfreako
ik weet niet of je een laptop of normale pc hebt maar als je een usb wlan apparaat hebt wil het nog wele ens helpe de usb stekker er uit te hale en er weer opnieuw in te doen.
ik had hetzelfde probleem en bij mij werkte het.
13 maart 2007 15:11
revolution
Ik weet ik heb 2e x geopend omdat na een tijdje niemand een oplossing gaf ik d8 mischien zagen mensen mijn toppic over het hoofd..
maar goed ik heb een interne wlan kaart en het probleem s nog steeds niet opgelost.
14 maart 2007 15:00
timenting
je hebt je netwerkkaart ook gecontroleerd? of heb je via usb ?
anders moet je je netwerkkaart even na kijken, je kan hem eruit halen en kijken of er mischien kortsluiting is geweest of dat er te veel stof op zit.
14 maart 2007 20:08
syntax terror
Had mijn zus ook een keer, windows was gewoon verrot van de virusen, wormen, en spyware
14 maart 2007 20:43
easyboarder
Als hij niet meer in apparaatbeheer staat, gooi dan alle software ervan van je pc en restart je pc. Daarna gewoon opnieuw beginnen met de installatie van het kaartje. Alsof je hem pas nieuw gekocht hebt.
Benieuwd wat er dan gebeurd.
14 maart 2007 22:14
revolution
Het probleem is dat er geen software van dat kaart aanwezig is.. het is gewoon intern en de software die de wlan gebruikt zit standaard in de SP2 update (je wilt tog niet zeggen dat ik heel SP2 moet verwijderen), dat is algemeen bekend. Ik heb al veel dingen geprobeerd zoals software (als die er zou moeten zijn) opgezocht maar tevergeefs!! Verder in apparaatbeheer is de kaart gewoon compleet verdwenen!!
ik ben gewoon ten einde raad.. ik weet weinig van hardware onderdelen van een pc ik weet uberhaupt niet eens waar zo een kaart zit ingeschoven.. en als ik m deruit haal hoe moet ik weten of er wat mee aan de hand is ?? Ik denk gewoon dat de kaart stuk is, maar dat zou dan tog niet moeten betekenen dat als een apparaat defect is, het dan totaal verdwijnt uit het apparaatbeheer :S:S.??
Als er geen andere oplossing meer boven water komt denk ik gewoon dat de kaart stuk is o.i.d. Maar jah heel vaag allemaal. Ik weet totaal nix nada niente van hardware onderdelen van een pc. Als hij stuk zou zijn hoe zou ik dat dan moeten zien als ik m eruit haal ?? Waar zit zo een interne wlan kaar eigenlijk. (even voor de goede orde ik heb nooit zo een kaart zelf extra bijgekocht, hij zat gewoon al in de pc toen ik m kocht!)
Verder wat kost zo een (kwaliteit) wlan kaart eigenlijk??
Als iemand denkt dat de kaart niet stuk is hoe zou ik het dan moeten oplossen?? Ik ben iig ten einde raad! :S
15 maart 2007 01:07
easyboarder
je kunt aan de kaart zelf niet zien of deze stuk is. Post hier het merk van de kaart zodat andere mensen je kunnen helpen moet zoeken. Waarschijnlijk is het de enige kaart waar een antenne-tje aan vast zit (zie je achterkant van je pc). Het kan inderdaad bijna niet dta een onderdeel compleet verdwijnt.. dat is erg raar. nogmaal gezien zouden er wel drivers bij moeten zitten, al dan niet op 1 of andere cd-rom van je computer fabriekant.
Desnoods kun je een keer met het kaartje (met de antenne) langs een pc zaak gaan, dan kun je het laten testen. in de winkel waar ik werk (data konnekt weert) verkopen we Wlan kaartjes van D-Link voor zo'n 31 Euro. kwalitatief erg goed, aangezien we er heel weinig tot geen klachten over krijgen.
15 maart 2007 06:31
revolution
Maar bij mij is het een interne wlan kaart je ziet geen antenne o.i.d. achter! De kaart is gewoon standaard van intel ofzo. En ik had al drivers opnieuw geinstalleerd via online update en de drivers die ik op de cd's heb staan.
Maar ik wil eerst nog kijken of er andere oplossingen zijn alvorens ik de kast ga open maken (de kast is nog gesealed vandaar) en de kaart mogelijk ga vervangen. Want dat een apparaat zomaar verdwijnt dat kan gewoon niet!