ik heb in Windows heel veel mappen verwijderd om zo snel mogelijk te gaan, alles werkt, alleen explorer.exe is van 10 mb, naar 60 mb gegaan, komt dat nu omdat windows zich probeert te herstellen en zo achtergrond proggramma's draait in explorer?Bij het opstarten staan er ook direct 3/4 iexplore.exe, wat duidt op internet, maar dat is niet opgestart, ik heb het gevoel dat het puur uit Windows komt, omdat ik ook al Hitman Pro heb gedraaid. Hoe kan ik nu explorer.exe weer 10 mb laten draaien?
Edit: ik heb geen achtergrond, of pictogrammen, zo licht mogelijk..
21 maart 2007 12:00
revolution
mappen uit windows verwijderen is heel gevaarlijk, ik weet niet watje precies hebt verwijderd
21 maart 2007 12:50
Account verwijderd
Al eens geprobeerd services uit te zetten via start -> uitvoeren -> msconfig. In het tweakgedeelte van deze site staat hoe je het aantal kunt verkleinen en dit scheeld een hoop snelheid en werkgeheugen van explorer.exe
21 maart 2007 15:04
irfan
Ja, ik heb heel veel uitgeschakeld danwel op handmatig, hij loopt heerlijk, maar hoe kan het zo ineens omhoog zijn gegaan?
21 maart 2007 15:50
blacksorcerer
Bij mij gebruikt Explorer meestal tussen de 30 en 50 MB (op 2GB totaal), ik denk niet dat je je over die 60 mb op je 1536 MB zorgen hoeft te maken ;)
Vooral niet als explorer zelf gewoon snel werkt en idle maar 1 of 0% gebruik maakt van je processor.
Het kan zijn dat voorheen een gedeelte van een weinig gebruikt stuk van explorer op de pagefile (wisselbestand) stond, en je daar nu iets aan veranderd hebt (doen tweakers nog wel eens :p)
Die internet explorers bij opstarten zou ik mij persoonlijk wat meer vragen bij stellen, maar het uitzetten van de standaard services zoals Soemie aangeeft zou ik eens doen, misschien is er een programma die je bewust op je pc draait en die bij de boot op updates controleert o.i.d. (op een rare manier weliswaar, maar je weet maar nooit).
Desnood zou je nog andere programma's eens kunnen laten testen of er geen virus/malware op je pc zit en in HijackThis een kijken of er iets vreemds staat (eventueel de log ervan hier plaatsen).
Weet je wellicht een moment waarop 1 van beide 'problemen' is ontstaan (bijv. windows updates of een bepaalde tweak), dan horen we dat graag uiteraard
21 maart 2007 17:48
ali
Bij mij is het gewoon 31 mb. Ik heb het windows vormgeving in klassieke style gezet. Is het sneller ;)
Want je kan proberen is explorer.exe even uit te schakelen ( gewoon op uitschakelen drukken) je startbalk geval gaat weg. Daarna klik je in taakbeheer op tabblad toepassingen en klik je nieuwe taak. Hier tik je in: explorer.exe en dan kijk je weer eens hoeveel mb het inneemt...
21 maart 2007 17:53
irfan
Bedankt he, ik had een Service Pack 2 Updat Service op handmatig staan, daar zocht ie dus om, heb nu 12 processen draaien, 100/1536 mb. Explorer.exe is nu zo 30 mb soms minder, oke dan
21 maart 2007 18:58
djoey
hier is ie 15mb
en windows is gestript (qua services)
probeer eens een beetje te spelen met msconfig
misschien haal je er wel meer prestaties uit.. en zakt de size van explorer.exe
22 maart 2007 13:14
louwrens
bij mij is IE over de 20mb
alleen als ik kruisje doe loopt IE vast en er komt IE is vastgelopen blabla en dan wordt IE opnieuw gestart en dan doe ik weer kruisje en dan gaan we weer
alleen via taakbeheer en dan iexplore.exe uitzetten helpt