Hey is het mogelijk je floppydisk te beschermen met een paswoord, en cd drivers.
ik had dus een paswoord op mijn windows staan, en derden hebben simpelweg deze paswoord veranderd met een floppy die het paswoord kon veranderen.
i shet dus mogelijk een lock of paswoord op mn floppydrive en cd drivers te zetten zodat hij bijvoorbeeld geen floppydisks leest?
07 mei 2007 19:38
erwin_w
In de BIOS de opstart-procedure wijzigen, dus niet vanaf floppy laten booten maar als eerste vanaf CD, dan HD en dan pas floppy of helemaal geen floppy selecteren.
Als je ook niet vanaf cd wilt laten booten dan als eerste de HD kiezen.
[quote=65548]
Is dit niet om je paswoord te resetten, zo ja dan is dat niet echt wat Sirmike eigenlijk wilt.
Hij wilt het tegengaan dat vreemde zomaar zijn paswoord kunnen wijzigen.
07 mei 2007 19:47
snipertrail
heb je xp of vista (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, vul ff je profiel in)
anders kun je lockXP gebruiken als je xp hebt
07 mei 2007 19:49
erwin_w
Je kan ook als extra nog eens in de BIOS een paswoord instellen voor je HD en natuurlijk voor de BIOS zelf.
Dan moeten ze wel veel uithalen om dit te omzeilen.
Hoef je geen software te gebruiken en is binnen luttele seconden gebeurt.
07 mei 2007 19:51
sjz
[quote=65547]
Zoals je net gezegt hebt, zonder een BIOS-paswoord gaat dit niet veel uithalen, dan veranderen ze het gewoon terug in het oude. :p
07 mei 2007 20:22
sirmike
ja ik zoek eigelijk gewoon iets waarmee ik de floppydrive kan locken.
ik had een gebruiker windows paswoord. en die werd gemakkelijk omzeild via een floppydisk methode.
07 mei 2007 20:31
xp 2
[size=8][color=gray] admin: filmpje verwijderd, dat hoort niet in dit topic thuis! Blijf ontopic a.u.b.! [/color][/size]
[size=8][color=red]XP 2: Het stond toch in de offtopic tag, niet??[/color][/size]
[size=8][color=gray] je gaat toch niet hele filmpjes in de offtopic tag plaatsen![/color][/size]
07 mei 2007 20:34
keitaro
[quote=65568]
Waarom geen boot bios password? Dat de pc niet opstart zonder dat de bios een password heeft gekregen. En dat die pas daarna opstart. Zo heb ik de pc ook. ik ben nogal op me privacy gestelt. Bios boot password, wil je in bios ook een password. Windows/Linux een password en daarnaast alle software en belangrijke documenten die ik gebruik in een U3 stick met password en encryptie.
Denk dat je al van het probleem af bent met floppy boot etc als je een bios boot password er op gooit.