ik geloof dat ik problemen heb.
Mijn PC doet plots heel raar. Ik heb nogthans niets van virussen binnengehaalt.
Soms valt mijn virusbescherming uit, en hij wil maar niet scannen.
Ik kreeg al eens een runtime-error.
Kan dit een gevaarlijk virus zijn? Het is mijn pc niet , maar die van mijn vader.
Dus dat moet ik ook nog vertellen. maar euh, ik heb enkel last dat hij raar doet.
Onlangs stuurde iemand een link van dat virus van hot....pics/photo8 maar ik heb er NOOIT op geklikt.
En toch doet mijn virusscanner raar en me PC.
Zit ik dik in de problemen? Formatje?
23 juni 2007 18:15
louwrens
draai eerst ff Hitmanpro, als dat niet wil, het progie draaien in Veilige Modus
23 juni 2007 18:20
sparky
[quote=71198]
zal mcafee dan niet moeilijk doen?
Alhoewel, veel doet hij nu precies ook niet.
Ps: hij moet toch binnen voor een probleem met DVDwriter, direct ook laten formatteren?
23 juni 2007 18:21
louwrens
In de instellingen van Hitmanpro moet je ff uitvinken dat ie NOD32 anti-virus moet gebruiken, alst goed is staat McAfee erook tussen
23 juni 2007 18:23
sjz
[quote]Ps: hij moet toch binnen voor een probleem met DVDwriter, direct ook laten formatteren?[/quote]
Als de virusscanner lastig begint te doen, heeft dit meestal wel te maken met een virus. Ik zeg wel meestal en niet dat het hier het geval is. ;)
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen, en een format erop los gooien. Ben je toch echt wel zeker dat je pc niet ingezet wordt als spammachine of wat dan ook... En je hebt de voordelen om met een nieuwe, propere lei te beginnen.(schoon register, bijv.)
Nadelen is wel dat je je back-ups dan moet terugzetten, progjes moet herinstallen en tweaks opnieuw moet toepassen... En dat kan aardig wat werk zijn.
Wees er zeker van om back-ups van alle belangrijke data (foto's, video's, documenten, etc) te maken en dat deze back-ups ook werken en niet corrupt zijn
23 juni 2007 18:25
sparky
De enige belangrijke Data op deze computer zijn toch wel de foto's.
Al de andere giga's zijn gewoon software en dergelijke.
Tweaks? Nja, nog nooit (mogen) uitvoeren. :P
Een propere lei zou wel echt het beste zijn.
Maar wat bedoel je precies met Spammachine ?
23 juni 2007 18:28
vosruben
[quote=71200] Dank je, dat wist ik nog niet.
23 juni 2007 18:30
louwrens
[quote=71203]
ik zal wel ff een screenie maken, om het wat makkelijker te maken