Maak een back-up van die foto's (zet ze op jouw pc bijvoorbeeld) en dan een herinstallatie van Windows. Het lijkt me het beste, uit je post af te leiden zeg je dit ook: "Een propere lei zou wel echt het beste zijn."
Een spammachine is een computer die ingezet wordt om spammails te versturen naar zoveel mogelijk mensen. Mensen die spam ontwikkelen gebruiken vaak andermans computer om de spammails te versturen omdat die spammensen dan moeilijker te pakken zijn. Een bijkomend probleem is dat er in de meeste gevallen ook spammails naar jouw contactpersonenen gaan (als deze tenminste in Outlook of Thunderbird staan opgeslagen, geld niet voor online webmail zoals Hotmail of GMail.)
Dit zijn dus lekken in Outlook/Thunderbird, en deze worden dan ook via updates gedicht. Maar helaas blijft men wel van dit soort lekken vinden
23 juni 2007 18:36
sparky
ik kreeg juist een eror dat hij iets van fshell.exe niet kan toepassen/uitvoeren.
Problemen denk ik.
Mijn vader gebruikt voornamelijk Outlouk, en hij kreeg af en toe wel es een spambericht.
maar dat onze PC een spamcomputer zou zijn? Met mcafee als beveiliging? Mcafee heeft toch nog een reelijk goeie reputatie.
Naja, ik denk dat format het allerbest zal zijn.
23 juni 2007 18:42
timenting
inderdaat. als je zeker wilt zijn moet je dat gewoon doen anders blijf je waarschijnlijk bezig ik heb er ook al veel last van gehad..
als je virus scanner uitvalt is er inderdaat sprake van een virus( je ) elke keer als ie uit is kan er weer troep binnen komen dus netwerk kabel eruit en eerst hitman pro doen dan ccleaner. als de pc dan nog gek doet format.( cheak wel de backup bestanden op virussen ..
25 juni 2007 09:22
sparky
Beste TW'ers, ik heb iets ongelooflijks meegemaakt.
Ik heb gisteren niet op de Pc geweest maar vandaag blijkt alles normaal te werken.
Nergens last van, zelf geen foutmeldingen.
Virusscan , niks gevonden.
IS MIJN PC TERUG INORDE? OF IS HET ERGER DAN IK DENK?
25 juni 2007 13:50
louwrens
het virus kan je anti-virus ook ge?nfecteerd hebben waardoor hij niks vind:P
25 juni 2007 14:03
sjz
Ja idd... Je zou toch maar beter voorzichtig zijn hoor. :s
25 juni 2007 14:07
sparky
[quote=71438]
Kan dit "virus" overgaan op mijn hardware enzo 'verdwenen zijn'.
Of kan er een andere oorzaak zijn dat mijn PC raar doet?
25 juni 2007 14:15
louwrens
een virus kan veel, vergeet dat niet soms laat een virus je pc beter lopen, maar intussentijd molt het je hele pc
25 juni 2007 14:34
sjz
Een virus kan zeker overgaan op andere hardware, denk aan de diskette-tijd! Dus m.a.w. hardware zoals een USB-stick etc beter even niet gebruiken op die pc. ;)
@Louwrens: maar een virus gaat wel nooit de pc verlaten. :p
Ik raad je nog steeds aan een schone XP-installatie te doen. Ben je echt zeker, en ben je weer vertrokken met een schone lei.
[offtopic]Bijna "lui" en "leu" geschreven. :$[/offtopic]
25 juni 2007 15:46
sparky
[quote=71440]
mcafee is toch een goeie virusscanner, moet hij toch zien?