als ik dezecomputer opstart gaan mijn bureaublad pictogrammen weg en mijn taakbalk even weg en daarna komen ze weer en is deze computer niet opgestart.
HELPPPPP!!!!!!!!
[size=8][color=gray] Admin: niet overdrijven![/color][/size]
29 juni 2007 08:02
leviathan
Het zou toch wel fijn zijn als je wat "nettere" openingsposts zou maken.
Staat je computer misschien niet te vol? Vooral te veel achtergrondprocessen of spyware en dergelijke?
Blijkbaar trekt je processor of harde schijf het niet en daarom vallen de icoontjes en taakbalk (samen verzorgd door explorer.exe) even weg.
29 juni 2007 09:09
louwrens
Dat ha dik ook weleens in XP, dan is de cpu druk aant laden en ff later is het weg
29 juni 2007 10:43
ruben
wat kan ik er aan doen?????
29 juni 2007 19:25
leviathan
Computer op kwadaardige zooi scannen, en de overbodige achtergrondprocessen killen (in taakbeheer) als je de naam ervan in een zoekmachine gooit kom je vanzelf wel tegen wat ze doen, of ze belangrijk zijn en of ze eventueel ook uit kunnen.
Kijk ook gerust eens rond bij de performance tweaks op deze site.
29 juni 2007 19:29
corvandegroppel
Er is dan denk ik iets mis met explorer.exe maar een oplossing zou ik niet precies weten. Als ik jou was zou ik gewoon je computer scannen;)
30 juni 2007 08:10
ruben
nou scannen heb ik al gedaan maar hij had niets gevonden ik had ook nog naar schadelijke software gezogt maar ook niets maar mischien weet ik wet de boosdoener is ''UltraMon'' weet nog niet zeker maar ga kijken of het zo is.
30 juni 2007 09:17
gerbenkwakkel
Nee want UltraMon is voor meerdere beeldschermen;)
30 juni 2007 09:23
ruben
ooh no het deet het maar nu niet meer het is weer hetzelfde
Heb je explorer.exe aangepast? (bijv. met ResHack ofzo) Daar kan het namelijk ook aan liggen, heeft 'ie bij mij ook een keertje gedaan. Probeer anders om van iemand anders een (werkende!) kopie van explorer.exe te krijgen (en natuurlijk een met dezelfde versie van Windows als jij hebt), en daarna in het register dat bestand als shell te laten gebruiken:
LET OP: DEZE BESCHRIJVING GELDT ALLEEN VOOR WINDOWS XP. MOCHT JE EEN ANDERE VERSIE VAN WINDOWS HEBBEN, MOET JE EVEN GOOGLEN!
Eerst het bestand explorer.exe (de nieuw verkregen versie dus) een andere naam geven, bijv. backupexplorer.exe. Deze vervolgens in je Windows-systeemmap zetten (meestal C:\WINDOWS\ ). Dus NIET het oude explorer.exe vervangen!
Vervolgens:
Start --> Uitvoeren --> typ ''regedit''
Dan navigeren naar HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ Windows NT\ CurrentVersion\ Winlogon en dan dubbelklik op de waarde ''Shell'' in het venstertje er rechts naast. Deze veranderen van explorer.exe naar backupexplorer.exe (of hoe je het nieuwe bestand dan ook genoemd hebt). Vervolgens op ''OK'' klikken en regedit afsluiten, daarna afmelden en opnieuw aanmelden.
Als het goed is zou het nu moeten werken, als het aan explorer.exe lag.
Mocht het op die manier niet werken, dan probeer CCleaner eens? Freeware, staat ook op de site volgensmij. Vooral even kijken naar de opstartprocessen, daar is een hoop uit te schrappen.