Ik heb een PIII computer gekregen met Kubuntu erop (linux)
aangezien ik Linux bagger vind heb ik besloten om er maar zo snel mogelijk win xp op te zetten.
maar als de installatie bijna voltooid is en hij de instellingen aan het opslaan is krijg ik een BSOD:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
BAD_POOL_HEADER
(dan staat er een heel verhaal) en daaronder staat deze foutcode:
Ik heb de foutcode exact overgetypt zoals ie er staat.
aangezien ik hem nog maar net heb, heb ik nog geen hardwareprofiel op TW aangemaakt, dus hieronder het systeem:
2 hdd's (1 met 3 gb en een met 10 gb)
Intel PIII 550 MHz
En aangezien ik heeel slecht met linux overweg kan ben ik er nog niet achtergekomen hoeveel geheugen er in zit.
Kan iemand me met dit probleem helpen?
22 juli 2007 19:08
roy92
Is je (wireless) LAN misschien van netgear? Zet die dan anders is even uit (via de bios). Wat ik kan vinden komt het of daardoor of door de Indexing service van Microsoft. Je probeert niet toevallig een Nlite versie te installeren?
22 juli 2007 19:12
jaspervh
volgens mij zit er geen wlan op want er steekt geen antenne uit en ik probeer de gewone Windows xp Home edition te installeren.
22 juli 2007 19:43
roy92
Zet je LAN verbinding is even uit via de BIOS. En ik zou zeggen doe is even een Memory Test, ik denk dat er anders namelijk een fout in het geheugen zit. Je hebt wel met deze schone installatie partities verwijderd->nieuwe aangemaakt->geformateerd in NTFS?
22 juli 2007 19:57
jaspervh
er zit geen ethernetkaart in dus geen internet (nog niet)
aangezien de 2 hdd's linux partities zijn geweest is hij geformateerd en allebij de harde schijfen zijn geformatteerd bij de begin van de setup.
en hoe doe je een memorytest? ik heb Award Bios
nog een ding: tijdens de setup flikkert het beeldscherm een paar keer
22 juli 2007 20:28
sjz
Haha, nou, dat komt ervan als je de tot nog toe meest geavanceerde besturingssysteem probeert te verwijderen. :p
Om je even te helpen:
1) dat je scherm tijdens de setup flikkert, is normaal. Op dat punt detecteert de setup je grafische kaart, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
2) WinXP heeft problemen met het installeren h?? Mag ik dan het volgende vragen:
Beide harde schijven heb je geformateert. Op minstens 1 van die schijven zul je wel al een NTFS/FAT* partitie hebben geplaatst, anders zou je nooit tot bij de setup zijn geraakt.
Heb je echter de 2de Harde schijf ook gepartitioneerd als NTFS of FAT* ? Niet dat je daarop XP moet installeren, maar je zou deze, indien je dit nog niet gedaan hebt, beter ook gelijk een partitie geven. ;)
22 juli 2007 20:42
jaspervh
zijn allebij NTFS
22 juli 2007 20:44
sjz
Voor mij is het giswerk, want ben niet zeker of je het gaat helpen. Indien je de middelen ofzo niet hebt, kun je beter wachten tot er iemand je helpt die zekerder is...
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad, en had dit opgelos door de partities te verwijderen met de XP-cd en de partities (NTFS) aan te maken via een W2k-cd'tje... Is wel een ?rg omslachtige manier.
Heb je eigenlijk nergens nog een ander Hdd'ke liggen, ongeacht diens grootte? Dan kunnen we eens achterhalen of het probleem daadwerkelijk veroorzaakt is door Linux misschien, hoewel me dat erg sterk lijkt.
22 juli 2007 20:48
jaspervh
nee, ik heb verder geen hdd's liggen maar ik zal eens proberen om windows op een andere hdd te zetten. (er zitten 2 in) dus mischien wil het dan lukken.
en ben er achter gekomen dat er 265 mb ram in zat. dus heb dat maar meteen verhoogt naar 512.
22 juli 2007 20:56
stino
het kan aan de volgende dingen liggen die BSOD,
- moederbord niet compatible
- windows niet goed (slechte copie of beschadigde cd)
- hdd's zijn niet goed meer ( dus testen ) maar meestal geeft de pc dat probleem al voor installeeren aan.
die dingen zijn het dan voornamlijk waarschijnlijk. anders een keertje google. kom je mss nog wat te weten:)