ik heb een probleem heel me pc gaat traag vanaf ik me bootskin zie van windows xp die moet minstens 34 keer dat groen/blauw balkje zien ik heb volledig me pc gescant op virussen, spyware, ad-aware hacker wormen echt op alles maar ze vinden allemaal niets behalve cookies tis al. weet er iemand hoe dat komt of hoe ik het kan oplossen dank u
25 juli 2007 11:49
simon8400
Hallo ,
Eerst en vooral ? wat zijn je specjes ?
Processor enz..
Met welke anti virus/ad/spyware heb je gescand ? Het is ook mogelijk dat het virus je beveiliging heeft uitgeschakeld terwijl de virusscanner wel nog zegt dat hij actief is .
Ik raad je dan ook aan om eens een online scan te proberen. http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html ( Met IE ) http://housecall.trendmicro.com/
En zo heb je er nog vele andere .
Had je vroeger al last van het probleem ? Zoniet , dan is het wel veel kans dat je met een ferm virus zit..
ik scan voor virussen met avast pro
voor ad-awere met ad-aware se
voor spyware spy eraser
25 juli 2007 12:03
sparky
Beste,
ik heb een gelijkmatig iets meegemaakt.
Af en toe werd mijn virusscanner uitgeshcakeld, toen bleef hij ingeschakeld maar er bleek
toch een trojan op te zitten zonder dat mijn virusscanner deze vond.
hoe merkte ik dit? hij was enorm traag.
Je voert best (zoals hierboven vermeld) een online scan uit en scannen op verschillende dingen.
Indien dit niet lukt zul je moeten formatteren.
Succes
25 juli 2007 12:07
simon8400
Sparly heeft gelijk . Het probleem is , een vriend van mij heeft ook iets gelijkaardigs meegemaakt maar er was iets met zijn active X objects, waardoor hij geen online scan meer kon uitvoeren, maarja , NOD32 tegen alles h?!
Nuja , specjes zijn wel ok?. avast! is goed , maar als er al virussen op je computer opstaan voordat hij is geinstalleerd is hij niks waard.avast! houd goed tegen , maar eenmaal gelukt voor de virussen binnen te krijgen in je pc , weinig kans dat hij nog iets doet.
25 juli 2007 12:09
nick
heb ik allemaal gedaan (niet geformateert) het ging een stuk rapper maar het is weer het zelfde en ik heb weer alles gedaan van in het begin dat ik het de 1ste keer voorkwam.
kan je me helpen maar ik wil hem nog niet formateren ik wil eerst nog wat tips die soms nog kunne helpen mss dingen in het register kweetnie ze
help me PLEASS!!!!!!!
25 juli 2007 12:11
simon8400
Nick , een virus , das een ******* .
Ik denk dat er niets anders op zit.. een virusscanner kan eventuele verdere schade van de virussen vermijden , maar niet repararen wat al kapot is .
Download anders de trial van NOD32. Echt een aanrader.
Ofwel gewoon je xp repareren , niet direct clean install . veel succes.
PS: online scan iets gevonden ?
25 juli 2007 12:16
sparky
Ik begrijp je paniekerige reactie maar als ik je alvast een tip mag geven,
begin maar met backuppen, belangrijke Data op een opslagmedium opslaan want anders ben je dit ook kwijt
(zorg wel dat je geen virus meehebt ;) ).
Voer rustig een onlinescan uit en wacht geduldig af, zou ik zeggen.
25 juli 2007 12:17
simon8400
Sparky heeft weeral gelijk
Niet panikeren . Een probleem is er om opgelost te worden
25 juli 2007 12:19
nick
ja een trojan of 10 daardoor gaat die al rapper oef ik heb al en nod32 die von 6spy 5ad en 25 trojans maar me boodskin gaat nog taag je weet wel als je pc aansteek krijg je eerste scherm dat windows aan het laden is meestal groen/blauw balkje dat laad ewel die moet zekers 36 keer laden maar dan gaat me pc anders wel rap hoe kan ik mijn bootskin verrappen weet er iemand dat.