Ja, ik heb het weer eens klaargespeeld. Nog even en sleur die rotschijf d'eruit en zwier die in de vuilnisbak, waar ie zeker niet zou mistaan.
Ik heb Vista d'eraf gesmeten en XP d'er terug opgezwierd, en besloot gelijk 3 partities te maken, beide van ong. 50 Gig grootte.
Nu, de driveletters van deze ***partities zijn als volgt:
H, I en J.
Nu komt het "leuke". Ik heb 4 "removal disks", dit is gewoon van mijn kaartlezer... Raad eens welke drive-letters deze hebben?
C, D, E en F.
XP staat op partitie "I", i.p.v. "C". Heb geen flauw benul waarom deze driveletters zo geworden zijn, XP installeert zich toch normaal gezien altijd op "C"?
Nu, software installeren is geen moeite, soms moet ik Advanced Setup kiezen en de Driveletter veranderen naar I, i.p.v. C. Helaas gaat deze vlieger kennelijk niet op voor de installatie van mijn HP All-in-one PSC 1410!
Heb naar de support gemailed & gebeld, het enige ze zeggen is omdat de setup standaard op C installeert, niet naar I. Je kan dit ook niet aanpassen, er is geen Advanced Setup of wat dan ook aanwezig... Da's gewoon ***.
Sorry voor mijn taalgebruik maar ben zo extreem slecht gezind, heb al meer achter de rug met deze Hdd!
Is er een manier waardoor ik mijn driveletters veilig kan wijzigen, zonder dataverlies ofzo? En die Norton Partition Magic mag den hoogste boom in, die kan nl. enkel mijn Hdd nog m??r om zeep helpen. ;)
Heb inmiddels nog geavanceerder gezocht en dit gevonden: http://support.microsoft.com/kb/307844
Werkt overigens niet, krijg dan dit als error: "Windows cannot modify the drive letter of your system volume or boot volume"
@XP 2: ga het direct eens proberen.
EDIT: is dat veilig? Wil liever niets verliezen en om terug met al die back-ups te beginnen... :s
02 augustus 2007 18:27
leviathan
Start-->uitvoeren-->diskmgmt.msc
Daar kun je alle stationsletters opnieuw toewijzen, gewoon met rechts op het gewenste volume klikken, en de rest wijst zichzelf wel uit.
02 augustus 2007 19:00
sjz
Helaas niet, althans, toch niet voor de drive/partitie waar XP opstaat, de volgende error krijg ik dan netjes voorgeschoteld: Windows cannot modify the drive letter of your system volume or boot volume
02 augustus 2007 19:06
leviathan
Tja eigenlijk best wel logisch want heel windows draait er op. Misschien even n?g een partitie aanmaken met een drive letter die je toch niet nodig hebt, en dan vanaf die partitie alles in orde maken. Check nog wel ff voor de zekerheid of je boot.ini mee wil werken mocht je dat gaan doen.
02 augustus 2007 22:03
ikkus
Ik heb hetzelfde met een andere PC van mij (CoD2 server). Ik erger me er niet echt aan, wel vervelend is dat voor sommige uitbreidingen van software het programma op C: moet staan. Kortom: Ik kan sommige dingen niet installeren. Eerlijk gezegd accepteer ik het liever dan er aan te gaan zitten, aangezien het -als het fout gaat- uren werk bezorgd.
Wat je kan doen als je een herinstallatie wil uitvoeren is de kast openen en ff het kabeltje van de cardreader lostrekken. Dan kan je hem later terug doen als je Windows weer netjes op C: hebt. Natuurlijk moet je dan iig je I: partitie helemaal verwijderen.
02 augustus 2007 22:12
sjz
Uit pure coll?re (m.a.w. woedend, uit mijn doen :p) en na hevig gescholden te hebben op die Hdd die me al zoveel verschrikkelijke ervaringen heeft gebracht (A), heb ik XP maar w??r geherinstalleerd. Had me gedwongen niet te denken: "net een schone XP-installatie, n?t een nieuwe installatie..."
Deze keer heb ik gewoon g??n partities aangemaakt... Ja, behalve 1 natuurlijk, anders kan je XP sowieso niets installeren. :p
Alles dus in orde, driveletter is C. Back-ups had ik dan maar ook gemaakt, voordat ik begon. Godzijdank beschik ik sinds enkele weken over een externe Hdd. Zonder die externe Hdd was ik waarschijnlijk opgenomen in't ziekenhuis met een zenuwinzinking :-#