Ik wil over ongeveer 2 maandjes een nieuwe geluids-installatie aanschaffen voor mijn computer. (Incl. een nieuwe geluidskaart).
Nu dacht ik zelf aan 1 van de volgende speakers:
- Creative GigaWorks S750 THX (7.1) +/- 400
- Logitech Z-5500 THX (5.1) +/- ?300
- Bose companion 5 (2.1) +/- ?450
Wie heeft ervaring met 1 van deze speakers?
Welke Pc speakerset zouden jullie nemen?
Of heeft iemand misschien nog andere suggesties (anders soort speaker)? (budget: max. ?500,-)
Verder dacht ik aan 1 van de volgende geluidkaarten:
- Creative X-Fi Xtreme Gamer (+/- ?70)
- Creative X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro (+/- 140)
10 september 2007 22:15
simon8400
Zelf geen ervaring mee , maar a lgoede reviews gelezen op internet ;) Wel duur genoeg he :p
10 september 2007 22:17
sjz
Als ik zo puur op het merk afga, zou ik voor de Creative kiezen. Is ook 7.1, wat toch al wat "beter" is dan 5.1.
Bij de geluidskaarten is het eigenlijk erg simpel: hoe duurder, hoe beter. ;) Moeilijker is het niet, wat dat betreft. Tenminste, zolang je binnen hetzelfde merk blijft en dat heb je in je openingspost gedaan (je bleef bij Creative)
Voor ervaringen, ratingen e.d. kan je bij Tweakers terecht, zoals je zelf wellicht zult weten. ;) Daar zul je vast wel revieuws kunnen vinden. Of je wacht eventjes op andere leden die misschien 1 van die speakers hebben.
10 september 2007 22:18
masterwillems
Creative ben ik kwa boxjes niet echt een voorstander van maar dat is persoonlijk. als ik jou was zou ik kwa geluidskaart gewoon voor de Creative X-Fi Xtreme Gamer versie gaan en dat je die overige 70 euro uitgeeft aan je geluids set. dat er F4tality bij staat zegt helemaal niks en de Creative X-Fi Xtreme Gamer is ook al ontzettend goed.
tip: een 5.1 lijkt mischien mooi maar op een pc heb je er weinig aan (net zoals 7.1) k zou gaan voor een 2.1 (logitech Z4)
10 september 2007 22:20
d3nnis89
Ja ik heb op Tweakers al verschillende reviews gelezen. (De meningen verschillen)
Wat betreft de geluidskaart, ik ben altijd al erg tevreden over creative (Op gebied van geluidskaarten). Dus vandaar dat ik eigenlijk wel weer gewoon een creative wil hebben.
@SJ: Een 7.1 systeem hoeft trouwens niet beter te zijn als 5.1!!
@ MasterWillems: Ik houd eigenlijk niet zo van die ''goedkoopuitziende'' pc speakertjes van onder de 100 euro :P Als ik een geluidsinstallatie neem, dan wil ik eigenlijk wel een beetje goede hebben. En van speakertjes van rond de 80 euro kan ik volgens mij niet veel verwachten. (lijkt mij)
Die 700 watt die in die Creative GigaWorks S750 zit, bevalt me meer. Maarja, ik wil me eerst even goed laten informeren over alles.
10 september 2007 22:22
masterwillems
ik weet niet of de volgende opmerking naar mij was [quote]ik ben altijd al erg tevreden over creative[/quote]
de geluidskaarten van creative zijn ook gewoon goed de boxjes zijn minder.
reden dat je weinig hebt aan een 5.1 op een pc is omdat je zo dichtbij op het scherm zit vergeleken met een tv (waarvoor het eigenlijk bedoelt was)
10 september 2007 22:25
louwrens
De SB XtremeGamer is de vernieuwd ExtremeMusic zegmaar
de Gamer ondersteund meer en kan front audio wat de Music niet kan
10 september 2007 22:36
simon8400
Maar dit scheelt ook wel van prijs he .
Dennis, wat ben jij dan ? Gamer ?
10 september 2007 22:37
keitaro
Ik heb ervaring met de Z5500 van een maat van me...
Laat ik het zo stellen... Met een lanparty wint die altijd van de rest XD
Staat zeker op mijn verlanglijstje, ik heb zijn kleine broertje, de Z2300. 5500 is echt top!
10 september 2007 22:51
d3nnis89
Nou ik houd wel van een spelletje op z'n tijd. Heb er alleen eigenlijk steeds minder tijd voor ivm met stage/school/werk.
De geluidskwaliteit moet vooral tot z'n recht komen bij films en muziek.
Muziek staat eigenlijk altijd wel aan.
@Keitaro: haha...
Denk dat me (nieuwe) buren niet echt blij met me zullen zijn :P (A)
Ik hoorde trouwens dat de 5500 wat productie-probleempjes kan hebben.