[Lock] Probl./Vragen met/over de sidebar XP?
Topic gesloten
januari 2008
-
lbjornlJe kan alleen de gadjets gebruiken die speciaal voor de xp-sidebar zijn gamaakt, dus niet die voor vista zijn!02 januari 2008 12:57
-
simon8400[quote=99343]
Nee, de gadgets zijn voor zowel Windows XP als Windows Vista, uitgezonderd als de gadget een installer gebruikt. (Wat 90% van de gadgets niet gebruikt)02 januari 2008 14:04 -
chriskletonhallo het probleem is dat je in xp de gadget in de map moed neerzeten nau heb ik half jaar geleede ook de vista sidebar ge had en toen moest ik in de map met gadget's een mapje maaken met bvb miniradio.Gadget dus dat heb ik nu weer ge daan en dan de gadget in die map plaatsen maar vervolgens kan ik met de sidebar de gadget niet vinde maar voor heel half jaar gelde werkte het op die manier maar dat wil nu niet meer de sidebar ziet die gadget niet maar staat wel in de map waar alle gadget's staan groeten chris02 januari 2008 16:44
-
simon8400[quote=99382]
[offtopic]Kun je aub wat letten op je spelling en grammatica?[/offtopic]
Hmm... toon eens de desbetreffende gadget (welke je wilt installeren).02 januari 2008 16:47 -
chriskletonde miniradio [img]http://download.gallery.start.com/d.dll/2~2~476~46887/SMALL.jpg[/img]
die je via http://vista.gallery.microsoft.com/vista/SideBar.aspx?a=&mkt=nl-nl kunt krijgen
02 januari 2008 17:08 -
simon8400Heb het even voor jou gedaan.
MiniRadio.Gadget.zip
De map: MiniRadio.Gadget doe je in:
X:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets
X: : Je schijfletter.
Hopelijk doet hij het nu wel.
02 januari 2008 17:57 -
chriskletonhallo hij werkt nu prima bedankt simon840002 januari 2008 19:46
-
simon8400[quote=99418]
Graag gedaan!
In het vervolg, sla het desbetreffende .gadget bestand op met een .zip extensie, daarna pak je die bestanden uit in bijvoorbeeld;
D:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets\MiniRadio.Gadget
Dat was het.
PS: Om te weten hoe je de map met de gadget erin moet benoemen kijk je naar de naam van de gedownloade gadget (Hoofdletters kunnen dus ook belangrijk zijn.)02 januari 2008 20:49
februari 2008
-
kaleknarOok ik heb de sidebar geinstalleerd op een XP sp2 machine maar krijg (is al eerder gemeld maar er stond geen oplossing bij) als ik de pc opnieuw opstart de melding dat er een fout is opgetreden en dat de sidebar moet worden afgesloten. Ook als ik handmatig de sidebar start krijg ik dezelfde melding.
Ik heb de install volgorde aangehouden die op de site vermeld staat:
[quote]Quote
Doe ze installeren op de volgorde zoals ik hieronder vertel.
1. Extra.exe installeren.
2. Installeer het Vista_5744_Sidebar_Setup_v2.2.exe bestand. Hierna vraagt hij om een Vista Key. Klik dan op 'Skip'.
3. Nu is de sidebar ge?nstalleerd. (ATTENTIE: Start de PC niet opnieuw op!)
4. Als de sidebar aanstaat, sluit hem dan af!. Lukt het niet? Ga dan naar Windows Taakbeheer en dan naar prosessen.
5. Zoek dit op: Sidebar.exe klik er 1 keer op en druk dan rechts-onderaan Proces Be?ndigen
6. Ga naar de map waar Windows Sidebar staat. (Bij veel mensen is het: C:\Program Files\Windows Sidebar)
7. Verwijder ALLE Gadgets die in deze map staan: C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets en C:\Program Files\Windows Sidebar\Shared Gadgets.
8. Open het mapje NL.Gadgets.
9. Plak nu alle Gadgets die je net gedownload heb in de map C:\Program Files\Windows Sidebar\Gadgets.
10. Ok? nu ben je klaar start de PC opnieuw op.
[/quote]
Heeft iemand een oplossing??
Thankz
04 februari 2008 20:22 -
simon8400Welkom @ TW!
Eerst en vooral, bedankt voor de duidelijke opstartpost.
Het probleem ligt men waarschijnlijk in de vereisten die ge?nstalleerd moeten zijn.
Volg het volgende stappenplan om dit op te lossen:
[li]Uninstalleer de Sidebar.[/li]
[li]Herinstalleer de Sidebar opnieuw op de methode die hier beschreven staat.[/li]
Hoop dat deze methode uw probleem verhelpt.04 februari 2008 21:09