Ik heb een probleem. Ik heb de UXtheme patch geinstaleerd maar nu doet niks het meer, alleen als ik Windows klassiek thema gebruik. Nu heb ik het op de volgende manier gedaan:
Bestandje unzipped en en op het icoontje gedrukt om te installeren maar nu heb ik dus dit probleem. Nu heb ik dit gelezen:
Ik weet niet of het bij jou werkt maar als je SP2 hebt moet je naar C:/Windows/ServicePackFiles/i386 en dan uxtheme.dll --> uxtheme.dll.old noemen en dan moet je uxtheme.dll apart downloaden en die in dezelfde map zetten (C:/Windows/ServicePackFiles/i386). Dan moet je uxthemepacher opnieuw opstarten en dan op patch drukken. Werkte bij mij in iig wel. Verder weet ik het ook niet maar ik ken je probleem wel dat je alleen nog het oude thema kan doen.
Maar nu heb ik GEEN servicepackfiles mapje, waarschijnlijk heb ik dus SP1 maar ik heb de SP2 patch geinstaleerd. Kan het daaraan liggen?
Verder heb ik nog een andere vraag; kun je de patch DEinstalleren? Zoja, hoe??
Ik kan dus niks gebruiken in WindowsXP dus AUB kan iemand me helpen?
zoals lorre al zei, zo kan je zien welke SP je hebt, als je 1 hebt dan ben je screwed want je hebt de dll files half verandert.
als je het goed hebt gedaan dan kan je alles heel gemakklijk terug zetten door de "uxtheme.dll.old" weer terug te noemen naar "uxtheme.dll" (eerst wel de uxtheme.dll (dus niet de .dll.old) verweideren om conflicten te vermeiden.
25 november 2007 09:48
simon8400
Een corrupte Theme Service file dus.
Er was aangeraden, alvorens dit te doen, een systeemherstelpunt te maken, heb je dit gedaan? Zoniet, spijtig voor jou (a):p
Nee, serieus. We moeten wel wat meer informatie hebben om je verder te kunnen helpen.
Heb je de uxtheme.dll apart gedownload, dus niet in een executable file? Want je zegt wel patch, maar hiermee kun je ook bedoelen: Het gepatche Theme Service (uxtheme.dll) die je verplaatst hebt (in C:\WINDOWS\system32) doormiddel van het oude uxtheme te hernoemen naar uxtheme.dll en die met de gepatchte te verplaatsen. Ook kun je een echte pacther gebruikt hebben, zoals UXTheme-Multi Patcher.
Dus zou je alstublieft een link willen geven naar wat je hebt gedownload?
Ook kun je je SP controleren doormiddel van 'winver' in uitvoeren te typen. (Start, uitvoeren)
Welkom op TweakWindows trouwens
[offtopic]Niet om modje of admin te spelen ofzo, maar ik zou die Help! in je titel wegdoen :p[/offtopic]
25 november 2007 10:23
xbubblegum
Ik heb gekeken en ik heb gewoon SP2En aangezien internet op mijn PC helemaal naar de kl*te is heb ik het op mijn Pa's PC gedownload en op een stick gezet en naar mijn PC gedaan ;)
Dit heb ik dus gedaan geunzipped en op het icoontje gedrukt op hem te installeren toen moest ik hem dus overnieuw opstarten en toen kreeg ik dit probleem. En ik heb hem ook niet eens in C:/WINDOWS/system31 gedaan :O Wat een dom debiel mens ben ik :S Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen!
Trouwens @ Lorre; ik woon in AustralieDus geen wonder dat het "vroeg is".
@ Simon; het allereerste wat je zei heb ik niet gedaan :$ wat houdt dat in haha.. :O
25 november 2007 10:42
simon8400
Je woont in Australie? Wooohooo (h)
Jah, dat eerste was wel belangrijk :p Laat het een les zijn voor de volgende keer ;)
Start-->Alle programma's-->Bureaubladaccessoires-->Systeemwerkset-->Systeemherstel
Wat is je OS? Engels, nederlands?
Zo kun je hem weer handmatig vervangen en dan weer patchen, maar hier helpen we wel bij ;)
25 november 2007 10:47
xbubblegum
Yep sinds Juli zijn we er heen verhuist dus ik spreek en ben oorspronkelijk Nederlands ;)
Oke, dat heb ik nu gedaan en ik kan alles in Windows XP uiterlijk weer gebruiken
Thanks voor dat iig!
Kun je me nu misschien verder helpen met dat patchen ofzoiets:D Alvast bedankt
Enne trouwens, hiermee kan ik dus ook andere skins enzo gebruiken?
25 november 2007 10:54
simon8400
Nice :)Neenee, nu niet meer (Je hebt systeemherstel gedaan he?) :p J emoet hem nu eerst terug patchen, maar nu raad ik je aan om deze te gebruiken ;)
Dan kun je Visual Styles gebruiken ja ;)
DIt doe je het desbetreffende (onderliggend in een map)msstyle bestand in de volgende map te zetten:
C:\WINDOWS\Resources\Themes\ Vb.
C:\WINDOWS\Resources\Themes\areao4
Dus om het eens voor te tonen, zeg welk theme je wilt en ik al tonen hoe het moet ;) (Veel mensen missen door alleen maar de msstyle file in die map te zetten)
Ook kun je gebruik maken van verscheidene Theme programma's die in theorie betalend zijn maar niet in werkelijkheid ;)
Wtf, er is iets mis met mijn code :s
[size=8][color=blue]Admin: [/color][color=black] voor lokale verwijzingen zijn geen tags nodig :-) [/color][/size]
25 november 2007 11:17
xbubblegum
Hij doet het niet echt hier op deze PC ik heb vandaag toevallig hier gelezen (weet niet meer waar) dat er een nieuwe is en die ook voor de zekerheid gedownload het heeft deze naam; UXTheme_Multi_Patcher_4[1].0.zip
Wacht eens even, ik moet hem terugpatchen maar moet ik dat downloadje dan ook in de map; C:WINDOWS/Resources/Themes zetten en dan gewoon installeren laat maar zeggen of hoe? Sorry ik weet ik ben dom en nu vooral onzeker met dat progje omdat hij het eerst ook al niet deed :P :O
25 november 2007 11:29
simon8400
Wel, in mijn link staat er wel duidelijk : v5.5 :p
Nee, gewoon uitvoeren, de rest wijst zichzelf wel uit. Wel natuurlijk eerst een systeemherstelpunt maken he ;)