Er schijnt ergens een file te staan die continu command prompt opent en het shutdown commando geeft. Ik heb niet gehoord laatste tijd van een virus die dat doet. Waarschijnlijk dat het of een compleet nieuwe is, of al redelijk oud maar dan zou AVG het toch wel moeten vinden. Probeer te achterhalen door wat steeds die command wordt opgegeven. Kijk ook is in je taakbeheer wat voor process er draait. Het start op als je je pc net geboot hebt zei je. Kijk ook is bij msconfig of die in de boot staat, of bij start -> alle programma's -> opstarten. Daar start ook programma's automatisch in op.
30 december 2007 13:57
Account verwijderd
Lijkt me niet echt een virus, meer een flauwe grap van iemand gemaakt met msdos.. Idd zoals Keitaro zegt zorgen dat er niets opstart samen met windows ;) Dan moet je er als het goed is gewoon vanaf zijn ;)
30 december 2007 13:58
mattnl
Nee ik heb bij alles niks gevonden, maar ik download nu even HitMan PRO en ik zal zien hoever ik daarmee kom.
Systeemherstel werkt ook niet overigens.
30 december 2007 14:00
keitaro
Systeemherstel werkt nooit... Systeemherstel is puur om verkeerde instellingen terug te plaatsen. Systeemherstel laat bestanden gewoon staan en draaien... Dus je eventuele virus blijft gewoon staan...
30 december 2007 14:03
kazmi
Mij lijkt het het slimste om met een programma alle mee startende bestanden te checken. Alles wat niet super noodzakelijk is(Audiodrivers, programma's, antivirus) uitschakelen. Vervolgens zou ik gaan zoeken naar een .bat of een .exe(zijn er vast veel) kijken welke wel vertrouwd zijn, en die niet vertrouwd zijn weg gooien, of verplaatsen.
Het is zeker geen virus, maar gewoon een zielige poging van een vriend/kennis om jou te iriteren lijk mij.
Zelf ook een keer gedaan :P gebruik het command zelf om mijn PC na een bepaalde tijd af te sluiten. Bijvoorbeeld als de DL nog 20 min moet, dan zet ik de -t op 1800. Sluit hij dus alles af na 30 min.
30 december 2007 14:14
louwrens
die command gebruik ik ook op school:P
je kan zo zien waar het bestandje staat, je ziet het al in het dos venster staan xD
kun je wel met veilige modus opstarten?
30 december 2007 14:19
unknown
deze had ik vandeweek ook op mijn pc staan, ik heb gewoon in veilige modus alle bestandjes en services etc, die dat virus gebruikt verwijderd. hij stond ook in het register bij automatisch opstarten,
30 december 2007 14:20
jaspervh
je moet gewoon even windows xp opnieuw instaleren. windows niet herstellen maar de hardeschijf formatteren.