heej..
ik ben van plan..(eindelijk) mijn magere 512 mb ram, te vergroten met nog een 512 mb. Dus een totaal van 1 Gig.
ik heb een beetje op azerty zitten zoeken en ik vond deze [url]http://azerty.nl/producten/product_detail/130/1013/kvr333x64c25-512.html[/url]
ik denk dat ie wel op mijn moederplankje kan. Dit stond namelijk op de site van AsRock:
Memory - 2 x DDR DIMM
- DDR333/266 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 2GB
vinden jullie het een goeie reepje.. of zijn er nog beter voor deze prijs, of goedkoper?
trouwens ff voor de zekerheid..past ie wel op mijn mobo?
alvast bedankt;)
30 januari 2008 14:56
leviathan
Het beste resultaat behaal je als je hetzelfde reepje neemt als diegene die je al hebt. Dan werken ze het beste samen in dual-channel. Even opzoeken welke je nu hebt kan dus nooit kwaad ;)
30 januari 2008 15:01
blacksorcerer
Als er een QVL (Quality Vendors List) in het moederbordboekje staat, kun je het beste RAM modules kopen die daarin staan (dan weet je pas echt zeker dat het zal werken) maar deze voldoet ook al volgens de eisen eraan volgens ASRock, dus je mag er wel vanuit gaan dat dit werkt.
Echt goedkoper kan je niet krijgen (tenzij je 2e hands koopt), verder kan je altijd de pricewatch raadplegen.
Edit: @Leviathan: volgens mij kan zijn moederbord geen dual channel draaien, staat in ieder geval nergens op de site van ASRock, terwijl dat bij andere moederborden op hun site duidelijk vermeldt staat. Het is ook al een oud mobo (K7S41GX, met Socket A ;))
30 januari 2008 15:03
blingking
Ok dankje, dan ga ik nu ff kijken wat er in mijn pc zit.
als ik dezelfde niet kan vinden of het duurder is, dan neem ik deze gwn.:P
de verz.kosten alleen zijn al de helft van de prijs xD
Edit: @ BS, je hebt wel een punt, op andere sites staat alijd vermeld of hij dual channel kan draaien.
nu ga ik maar ff kijken of er nog wel plek dus. Dalijk blijkt dat ik reepjes heb van 2x 256 MB
30 januari 2008 15:07
syntax terror
Kun je nie beter voor een dual channel kit gaan van 1 of 2 gig??
oftopic: socket a wil niet zeggen dat t mobo geen dual channel ondersteun ik heb hier nl ook een socet a mobo van asus met een nforce 2 chipset en ik draai r met 2 reepjes kingston ddr geheugen in dual channel
30 januari 2008 15:50
blacksorcerer
@blingking: kijken of je 2x 256 of 1x 512 hebt is inderdaad wel handig (a)
Wat betreft dat dual channel aangeven, dat staat bij moederborden van ASRock die dat ondersteunen dus gewoon op de site van ASRock erbij, en bij datvan jou niet en ook niet in de handleiding, ergo je mobo ondersteunt geen dual channel.
@Syntax error: waarom een dual channel kit als er al aangegeven is dat zijn mobo geen dual channel ondersteunt?
Als je naar de zin kijkt waarin ik het heb over socket A: [quote]Het is ook al een oud mobo (K7S41GX, met Socket A ;) ) [/quote] bedoel ik daar dus mee dat het tevens een oud moederbord is en je dus niet direct van de dual channel technologie mag uitgaan. Ik heb nergens gesteld dat je met socket A geen dual channel kan draaien. Als dat zo zou zijn, dan zou ik het niet eens hoeven te zeggen dat het niet de site vermeldt staat.
Aanvullende interessante gegevens over de Dual Channel technologie:
[quote]Tom's Hardware found no significant difference between single-channel and dual-channel configurations in synthetic and game benchmarks (using a "modern" system setup).[2] Generally speaking, dual channel configuration is a very minor upgrade, and without other system tweaks, the difference may not even be noticeable. While there is no reason not to use dual-channel over single-channel, where all other things are equal, the question often comes up whether it is advisable to add additional RAM if doing so will break dual-channel compatibility. Having more total RAM available is generally more beneficial than maintaining dual-channel configuration.[/quote]
30 januari 2008 15:58
louwrens
Ik heb de K7S41:) het enigste vershil tussen deze en de GX is dat de GX maar tot DDR333 kan en de niet GX tot DDR400.
ik heb er een 512DDR400 TakeMS in en een 512DDR400 weet ik niet meer, everest ziet m aan als een Infineon:P ik heb nergens last van
30 januari 2008 16:08
blingking
maar.. kan je niet via een programma zien of je 2 reepjes in de pc hebt of 1... want ik zit nu op me pc.. en heb geen zin om het uit te zetten en me hele kast open te doen:P
-edit-
heb het met everest ontdekt.. Ik heb 2 reepjes van 256 mb. ??
daar gaat mijn 512 mb extra.
dan maar een 1 gig reepje halen.
30 januari 2008 16:15
lordievader
CPU-Z, Kan je zelfs de snelheid waarop je ram draaid zien.
@hieronder sorry niet gelezen
30 januari 2008 16:18
blingking
@Lordie. Ik heb het al gevonden.. check me edit.. ;)