als je, je pc opnieuw installeert neem ik aan dat je ook een aantal standaard programma's erop zet die je altijd gebruikt (office paketten, foto programma's enz) als je een virus hebt gekregen die deze install paketten geinfecteerd hebt dan kan dat ook een oorzaak zijn.
18 mei 2008 14:53
cetow
@Druipsnuit.
Dat kan inderdaad ook het geval zijn natuurlijk. Maar als ik bijv. mijn pc opnieuw installeer (Wat ik zo dadelijk even ga doen:() wat moet ik dan allemaal doen om dat niet te krijgen? Ik had(voordat ik deze xp installeerde) Kaspersky gedownload en geinstalleerd. Nadat ik moest opstarten ging mijn explorer weg. Ik weet zeker dat het door die 2 malwares, of 6 (prevx scan) komt. Ik vertrouw Prevx niet, dus ik moet een andere oplossing vinden. Wat ik ook erg raar vind is; Ik installeer xp, en later wordt hij voltooid, dan update ik hem even niet. Normaal gesproken komen update xp en windows installer als eerst. Die zet ik even uit tijdens de installatie (updates uitschakelen). Dat is de reden toch niet he? Dat doe ik omdat ik mijn driver voor internet nog moet installeren en die zit op cd.
Het kan zijn dat de cdrom ook besmet is maar ja... Wat moet ik dan doen? Als ik een usb stop raakt hij ook besmet, heb al 3 usb's die besmet zijn dus ik weet niks meer :S
Plz help me. Ik weet dat jullie mij willen helpen maar een antivirus is geen oplossing. Daardoor moet ik juist Win. XP opnieuw installeren omdat mn explorer weggaat. Geen startmenu, niks zie ik meer..
Pff.. waarom moest dit me nou overkomen :P
18 mei 2008 15:08
arjan_sa
zet avast op cd vanuit een vriends pc. Wis dan elke pc die je hebt en installeer xp opnieuw, installeer alleen avast.
Doe dan lan-kabel van je internet erin. Update windows, ga daarna pas opzoek naar drivers voor graka ed.
Installeer dan de programma's die je nodig hebt Via het internet. Dus niet via een backup dvd'tje die je ooit had gemaakt ofz.
18 mei 2008 15:15
keitaro
AVG Antivirus kan ook al wonderen verrichtgen.
Is gratis en geheid dat het werkt. Als jij dan met dat pakket ook explorer.exe crashes hebt... Moet je toch echt ergens iets flink om zeep helpen met je OSen.
Enne, legale OSen altijd fijner he ;) Meer support voor. Zo had je, mits je Kaspersky legaal had, met hun contact kunnen opnemen toenertijd waarom explorer.exe crasht.
18 mei 2008 15:19
cetow
^ Dank jullie welIk zal z.s.m doen wat jullie mij adviseren.
Ik weet nu dus zeker dat er geen malware of wat dan ook in mijn router zit. Dat vertelde Keitaro hierboven:) Ik dacht erover om Kaspersky, of een betere anti-virus te kopen, in 1 van de pc winkels hier. Ze hebben het vast wel bij Dynabyte denk ik. Oke, kopen is voor mij geen problemen. Ik doe er echt ''alles'' voor om deze malwares er uit te krijgen want ik echt werkelijk niets meer doen met mn pc. Desnoods koop ik een pc/laptop maar dat heeft geen nut volgens mij.
Maar nu heb ik een vraag he. Mijn broer krijgt een originele XP Home cd van een vriend omdat zn pc ook besmet is dankzij mij. En mijn PC had ik toen die tijd in 2006 gekocht bij Dynabyte en het heeft een legale XP Home key aan de zijkant van mn kast. Dus dat kan ik wel doen om een legale OS te hebben of niet? En dan koop ik Kaspersky bij dynabyte. Kan dat heel wat voordelen hebben volgens jullie?
P.s: Nu denken jullie vast waarom ik dit niet eerder had gedaan ^. Dat weet ik niet:O Wel dom dat ik er nu achter kom dat ik een legale key aan de zijkant van mn kast heb:P Had het nooit eerder gezien vandaar dat ik alsmaar formatteerde met een illegale Winxp prof.. Ach ja, beter laat dan nooit.
Bvd
18 mei 2008 15:58
wesley123
Je kunt ook gewoon die exe bestanden opzoeken op je pc en dan verwijderen, ben je er ook af ljkt me
18 mei 2008 19:17
cetow
^ Ten eerste bedankt voor je advies Wesley123. Dit had ik ook in een ander forum gelezen dat het inderdaad kon. Ik heb via de veilige modus alles verwijderd wat ik kon vinden door middel van zoeken. Maar nog steeds heeft het een effect achtergelaten. Ik kan geen notepad openen, geen WMP, geen updates installeren, geen IE openen, java installeert niet.. En noem maar op
Ik wacht nu op een legitieme XP Home cd die ik zo dadelijk krijg. Heb een legale key van Home, vandaar. Eens proberen met een originele cd:) Hopen dat het helpt.
18 mei 2008 20:20
wesley123
Okee Succes daarmee!
18 mei 2008 21:05
cetow
Beste mensen..
Ik heb nu legale Win.Xp Home edition geinstalleerd ?n geactiveerd met mijn legale code aan de zijkant van mijn kast. Nou heb ik dus weer probleem (wat nooit over gaat).
Nadat Windows voltooid werd moest ik, zoals gewoonlijk, drivers installeren. Nou deed ik dit truc als volgt: Ik wachtte nog even met drivers installeren en zocht mn hele pc naar malwares. Inmiddels weet ik hun namen wel. Ik begon dus te zoeken maar er kwam niets uit. Mrofinu1001186 en 17pholmes1001186 heten ze. Nadat ik mijn drivers installeerde(graka, netwerk en audio) moest in mijn pc opnieuw opstarten. Nadat ik dat gedaan had ging ik naar de veilige modus om te kijken of er idd deze 2 erin zaten. En ja....... helaas, ze zaten erin. Ik verwijderde deze 2 bestanden. Zette hun namen uit via msconfig. 17pholmes zat in mijn prefetch map, dus de hele map leeggegooid en tenslotte prullenbak leeggemaakt. Opnieuw opstarten... Nadat ik opnieuw opstartte kon ik de volgende dingen niet meer doen. Rechtermuisknop op bureaublad om mn resolutie te wijzigen. Hij is nu erg groot. Dat vind ik jammer. En dingen openen zoals Internet opties, auto. updates, software. Makkelijker gezegd, hele config. scherm.
Ik weet nu dus HEEL zeker, dat het door die netwerkdriver komt. Totdan was er niks:S
Ik stopte een cd erin, want daar zat hij in. En tadaa.. welcome malware:D
Als ik nu een laptop aanschaf, en g??n cd-rom of usb gebruik, wat ik dus gebruikte toen mn pc onder malwares zat(nu ook), gaat het dan over? Kan ik gewoon msn'en, internet en van alles?
Help me...:)
19 mei 2008 15:53
unknown
als ik jou was zou ik die cd, die volgens jou malware bevat, regelrecht de prullenbak in smijten, download dan gewoon de drivers van de site van de fabrikant, en nergens anders!