Is het een CD die niet via de originele kanalen in jou bezit is gekomen maar die je middels de key die op de zijkant van je kast wel origineel hebt gemaakt?
Zo ja, dan is zeer waarschijnlijk de CD al besmet met het virus en zit er niets anders op dan een originele te bemachtigen.
Je hebt gewoon een ****** CD in handen gekregen.
Over het downloaden van dergelijke zaken praten we hier niet dus zal je het via via moeten proberen.
Met een originele-versie heb je hier zeker geen last van en kan je netjes MSN-en/internetten/enz.
19 mei 2008 16:32
cetow
Daar ben ik dan.. Nee, dat Xp Home cd is origineel van HP, althans, dat staat erop! Ik had mijn pc in 2006 bij Dynabyte gekocht.
@Sander. Dat wil ik ook doen, maar ik h?b een driver nodig voor internet. En h?e kom ik eraan? Of via een usb-stick die ik via een ander computer er op kan zetten, of branden op een cd.
Dat heb ik dus gedaan. Via cd-rom deed ik dat als eerst. Geinstalleerd en opnieuw gestart. Later kon ik geen IExplorer openen, geen paint en alle functies van het config. scherm.. Noem maar op:)
Erwin, kan het zijn dat mn internetkabel besmet is? Denk het haast niet:).
Dat illegale XP Prof (Home is origineel, zie hierboven) had ik gekregen van een vriend. Hij zei dat die goed was en ik installeerde het hier. Tja, malware.. Wat ik ook probeer ik kan geen resolutie wijzigen van mn graka.. Ik ben echt hopeloos nu. Geen ??n programma wilt installeren. Ik wou Kaspersky bestellen maar ik had een trialversie gedownload om te testen of hij toch wou installeren, maar nee hoor. Setup wordt direct afgebroken. Ik sta hier echt stil bij. Ik ben ook geen prof. op het gebied van computers:) Hopelijk ben ik hier snel vanaf.. pff:)
Ik kan die jongen ook niet in elkaar rammen omdat het zijn schuld is:P Want zo los ik ook niets op..
19 mei 2008 18:56
keitaro
Heb je toevallig een AMD processor en installeer je ook XP Sp3 toevallig?
Want het niet kunnen openen van MSN/paint etc etc waren wat bug issues in Sp3 van XP...
19 mei 2008 19:34
erwin_w
[quote]Erwin, kan het zijn dat mn internetkabel besmet is? Denk het haast niet[/quote]
Dit ga je toch niet menen he, een besmette internetkabel, moment...val net van mijn stoel :P
Vergeet die hele XP Pro van je vriend en ga lekker verder op de Home-versie.
Soms kan ik je verhaal niet helemaal volgen maar misschien andere wel.
Probeer te achterhalen wat voor soort netwerkkaart je hebt en haal daar de drivers van op (dit heb ik volgens mij uit je verhaal begrepen)
19 mei 2008 19:51
keitaro
[quote]Erwin, kan het zijn dat mn internetkabel besmet is? Denk het haast niet[/quote]
I Lol'd. *thank god we have Erwin as a mod* :P
Nee hoe wilt je kabel besmet zijn, dat kan geen data onthouden, alleen maar verzenden en ontvangen...
Nee zelfs dat eigenlijk niet eens, het stuurt alleen maar signalen van 1tjes en 0len over de kabel...
19 mei 2008 19:55
arjan_sa
[offtopic] Ligt hier dubbel van het lachen XD[/offtopic]
19 mei 2008 19:57
Account verwijderd
lmao
Nee daar ligt het niet aan ;)
En een virus in het netwerk? Je bedoelt dat pc elkaar gaan besmetten? Kan, maar als je alle twee de pc's tegenlijk scant terwijl het netwerk eruit ligt, en dan alles cleanen en dan netwerk weer erin moet het opgelost zijn ;) En als het dan nog niet weg is is het geen netwerkvirus, voor zover die al bestaan ;)
19 mei 2008 20:00
unknown
misschien helpt het als je een condoom om het uiteinde van je kabel doet ;) je weet maar nooit ! :|
19 mei 2008 20:18
keitaro
oke genoeg gelachen nu weer =3
Laten we terug ontopic gaan.
Ik denk dat je toch echt een andere cd moet zien te bemachtigen, 1 die clean is. Alle pcs herinstalleren, beveiligen met antivirus software en nieuwe start maken.
19 mei 2008 20:19
unknown
dan ook meteen maar even uitleggen hoe hij een andere moet bemachtigen op een legale manier, zonder opnieuw die weetikveelhoeveelhonderdeuro uit te geven! Je zegt dat je een licentiesticker op je kast hebt, bel even met microsoft, geef je informatie door, en voila ze sturen jou een nieuwe cd!