Aangezien er in het TweakWindows: Banner contest topic veel vragen waren over lettertype's, het maken van banners, de programma's e.d. heb ik dit topic voor jullie aangemaakt waar je de vragen kunt stelllen.
Hier worden dus g??n banners geplaatst. Dat gebeurt hier.
13 juli 2008 12:11
stimo
Ok, dit is wel handig jah. Maar met welk programmatje maken jullie de banners.
13 juli 2008 12:31
erwin_w
@Louwrens: Ja en daar is nu juist dit topic over gemaakt, om dus vragen hierover te stellen. Waren de programma's hier vermeld dat had dit topic niet geopend te worden. Zo kunnen jullie de info delen en gebruiken.
PS. Waarom heb je toch overal commentaar op !!
13 juli 2008 12:49
druipsnuit
volgens mij maakt het niet uit met welke apps de banners gemaakt worden. Het gaat om de banner (naar mijn idee).
Maar ik gok zo dat alle banners photoshop zijn gemaakt.
13 juli 2008 12:51
arjan_sa
@Stimo, dat doen we met Photoshop (CS3 en CS2).
Sommige met paint, andere weer met inkscape.
13 juli 2008 12:52
jaspervh
hoe maakt men die mooie achtergronden in photoshop? ik snap er geen bal van
13 juli 2008 13:19
raymus
[quote=117106] Misschien moet je eens wat tuts op google zoeken over, hoe werk ik met photoshop?
13 juli 2008 13:20
stimo
Voor die programmas moet je ckr betalen?
13 juli 2008 13:52
erwin_w
[quote=117110]
Daar gaat het nu ook niet om.
Wil je gratis, probeer dan eens PaintNet, werkt met layers, plugins en noem maar op.
Kan je leuke en mooie banners mee maken hoor. http://www.getpaint.net/
13 juli 2008 14:01
unltd
Het beste ( vind ik ) is een idee'tje te hebben voor een specifieke banner, een programma downloaden waar je met layers kan werken. ( Hier een Tutorial over layers )
Dan langzaamzaan met tutorials beginnen met leren. Bijvoorbeeld als je een soort vista-achtig transparant randje wilt om de banner ga je op zoek naar PSD's van transparantie of maak je er zelf een met behulp van tutorials.
Hier ook een mooie algemene tutorial hoe je signature banners maakt ( In principe een banner alleen meestal wat groter en meer persoonlijk ) Linkjah