We hebben soms last van onduidelijke topics hier, dit kan irritant zijn om te lezen.
toen kwam ik op het idee: Misschien kan er een soort forum-wizard komen?
Wat bedoel ik hiermee?
-Als je een nieuw topic aanmaakt krijg je een venster met erin, deze stelt een aantal vragen en voil? een mooie OP!
Voobeeld:
onderwerp:...........
Hier vul je het onderwerp in,
Dan: de Oorzaak/wat is er gebeurd,.................
Dan: wat heb je er al tegen gedaan?..........
Dan: je vraag
misschien dan nog: eventuele toevoegingen.......
Dit zal misschien iets anders worden maar het was maar een voorbeeld.
Als het op deze manier kan worden topics veel overzichtelijker en makkelijker te lezen!
19 november 2008 19:37
stimo
Dat is idd wel een goed idee. Kijken wat de rest er van vind en of het wel door gaat ;)
19 november 2008 19:42
jasonpoll
Ik vind het een best goed idee, alleen je bent dan nog niet van de topic-steal af enzo;) en je kan bijv "show je bureaublad" niet meer starte, 1 van de dinge die TW leuk maakt;)
19 november 2008 19:44
masterwillems
Ik begrijp wat je bedoelt Vixsta, maar wij hameren er al langer op dat Openings Posts beter/duidelijker moeten, en zo moeilijk is het ook niet want de gene die een topic start hoeft alleen maar te bedenken:
-Wat wil ik er mee doen
-Wat is mijn probleem (en hoe leg ik het duidelijk uit)
-Wat heb ik zelf al geprobeert
-Is dit duidelijk voor andere mensen die nog nooit van het probleem hebben gehoord?
-Is mijn woordenkeus gepast/is mijn zins indeling goed/heb ik interpunctie goed gebruikt?
Zo moeilijk is dat niet als je een klein beetje nadenkt voordat je een nieuw topic start...maar helaas.
19 november 2008 19:45
vixsta
[quote=123531]
Er kunnen ook verschillende soorten wizards komen,
een huiskamer en probleem topic bijvoorbeeld:P
19 november 2008 19:50
zone
Dan is het misschien handiger om gewoon als je een topic opent (behalve in de huiskamer en dergelijke categorie?n) Gewoon duidelijk te weergeven boven het typevak wat er zeker moet instaan.
19 november 2008 19:56
thobe
Het is inderdaad een goed idee. Maar het is onnodig vind ik. Zoals Masterwillems terecht aan geeft moeten mensen gewoon zelf opletten dat ze een goede OP maken. Helaas zijn er redelijk wat <13 mensen (niet beledigent bedoelt)op oa deze site die dus nog niet goed Nederlands kunnen, of een leesbare zin kunnen maken met punten of komma's. Daarnaast zijn er naar mijn idee genoeg mensen die wel goed nederlands kunnen, maar die vaak gewoon de regels niet volgen. Of verzuimen deze uberhaupt te lezen.
Het spreekt denk ik gewoon voorzich, dat als je een topic opent (een probleem dus) dat je duidelijk vermeld, wat het probleem is, en wat je gedaan hebt, enz..
Een oplossing zoals ZONE zegt is denk ik wel weer handig. Voor de mensen die toch moeite hebben met een paar simpele regels onthouden zou je een vak kunnen maken waarin de regels voor het maken van een OP nog even vermeld word.
19 november 2008 20:32
stephan90
Er word in de regels duidelijk uitgelegd hoe je een topic moet starten, Zie hier!
Als je een beetje goed nadenkt is dat zelf ook wel te doen.
Anders worden bijna alle OP's hetzelfde, en je mag er ook wel wat moeite voor doen vind ik.
19 november 2008 20:38
erwin_w
Je input waardeer ik maar ik ga niet mee in je idee.
De reden hiervan is dat men, mag ik aannemen, verstandig/handig genoeg is om een fatsoenlijk topic te starten.
Wat is er nu moelijk aan om een goed opgezet bericht te maken, lukt dat niet meteen via het bekende invulveld (misschien te klein maar via de button 'voorbeeld' kan je al een aardig inzicht krijgen) maak dan eerst een opzet in Word (wordt ook meteen de spellingscontrole uitgevoerd) en heb je een mooi inzicht van je te plaatsen bericht.
Om dit via een wizard te doen vind ik weer zoiets van, beetje lui aangelegd om je gezonde brein even te gaan gebruiken.
Zoals al eerder is aangegeven, in het regelement en help is genoeg te vinden hoe een topic gemaakt moet worden.
Een topic hoeft niet onduidelijk te zijn als men maar wat beter zijn/haar best doet om het er goed uit te laten zien.
Dus geef in goede nederlandse taal aan wat je probleem is, wat je zelf heb gedaan e.d.
Laat zoiets niet altijd afhangen van b.v. wizards o.i.d. maar wees creatief en stel zelf een mooi bericht op, dat wordt al meer gewaardeerd dan alleen maar alles in ??n zin te zetten zonder interpunctie en MSN-taal (bijvoorbeeld)
Zo, dat heb ik ook weer even van mij afgeschreven (zonder Word en gebruikmakend van de 'voorbeeld' button)
19 november 2008 21:03
jasonpoll
Goed hoor, erwin;)
maar, niet iedereen doet dat, en dat is een probleem...
zelf heb ik het zo ingesteld dat elk woord wat ik verkeerd typ, verbeterd word(niet onderstreept, zoals in word gebeurt;))
Misschien is dit handig om standaard op de site te zetten.
Trouwens, er zullen vast ook wel mensen van het wat lagere niveau(niet lullig bedoelt enzo...), mensen die dyslexie hebben, op TW zitten, en die hebben soms problemen met A.B.N te werken