ik zit weer eens met een probleem (wat moet ik toch zonder TW:D).
Ik heb 2 harde schijven, ??n 300GB SATA. En ??n 120GB IDE schijf. Aangezien ik het vermoeden heb dat mij PC freezed dankzij de 120GB, wil ik hem er gewoon helemaal uithalen.
Zodra ik de schijf er uit heb gehaald, start de PC mijn Windows niet meer, er komt gewoon een _ te staan, die een beetje knippert(je kent het wel). Ik denk dus dat het te maken heeft met Master/slave gedoe.
19 november 2008 19:44
jasonpoll
Dan het zijn dat de map Windows op je 120 gb hdd staat? omdat je dan geen OS meer hebt;)
19 november 2008 19:45
masterwillems
Aangezien je 1 IDE hardeschijf hebt en 1 SATA hardeschijf kunnen we het master/slave verhaal van de lijst schrappen want je hebt geen master/slave met SATA.
Ik heb ook zo'n vermoede dat de Windows map op je 120gb hdd staat.
19 november 2008 19:48
jasonpoll
Offtopic: whaha, ik had het goed(A)
19 november 2008 19:49
mitashi
Zit er geen Master/slave meer op SATA?! Weer wat geleerd
Ja het klopt, op die HDD staat Vista, maar die gebruik ik niet meer, en op de andere staat XP. Echter staat de Dual-boot er nog wel in.
Kan het daar mee te maken hebben? En kan ik de Dual-boot verwijderen vanuit Vista, want de IDE freezed om de haverklap, en daarna de hele computer.
19 november 2008 19:50
wesley123
[quote=123537]
Ja, dan moet je via de bios instellen dat hij van die SATA boot, dan zou het moeten wrken
19 november 2008 20:17
mitashi
Als het goed is heb ik dat al gedaan, ik snap er niks van.
Dan ga ik naar de BIOS, en eerste prioriteit is SATA, tweede is DVD.
19 november 2008 20:18
masterwillems
[quote]a het klopt, op die HDD staat Vista, maar die gebruik ik niet meer, en op de andere staat XP. Echter staat de Dual-boot er nog wel in.
Kan het daar mee te maken hebben? En kan ik de Dual-boot verwijderen vanuit Vista, want de IDE freezed om de haverklap, en daarna de hele computer.[/quote]
Dat word de bootmanager van Vista gebruikt en niet van Windows XP, misschien dat je iets hebt aan dit Artikeltje.
Het word voor jou pas interessant als hij over het tooltje "vista boot pro" begint.
19 november 2008 20:20
mitashi
Ok bedankt, zal het eens doorlezen, maar het maakt niet uit zeker dat ik een ander programma ervoor heb gebruikt? geloof EasyBCD.
19 november 2008 20:23
masterwillems
[quote=123544]
Kan je volgensmij ook gewoon gebruiken ja:) maar word niet uitgelegd in dat artikeltje dus moet je zelf weten hoe het werkt ;)