oo, het is dus zeg maar de bedoeling dat ik het zo doe als daar staat, dat programma installeren enzo!
19 november 2008 20:30
masterwillems
[quote=123546]
Nee, in dat artikeltje staat er hoe dat programmatje werkt, maar als je weet hoe EasyBCD werkt kan je die ook gewoon gebruiken zonder het artikeltje
19 november 2008 20:31
mitashi
Ja, dat snap ik. Maar in het artikel staat hoe ik ??n moet toevoegen, maar het gaat er bij mij toch om dat ik een moet verwijderen? of ben ik nou zo dom :P
ok, ik heb het dus gedaan volgens het artikel, maar dat was niet zo handig.
Tijdens het laden van windows loopt hij gewoon helemaal vast.
19 november 2008 20:37
masterwillems
Als je de 120gb hdd er uit haalt wilt hij wel Windows XP laden maar dat loopt dan verkeert? of laad hij dan Windows Vista?
19 november 2008 21:08
mitashi
Hij laad niks, ik zie mijn BIOS scherm, en dan dat _ knipperen.
Nu moet ik eerst van mijn laad-probleem af, hij werkt alleen in Veilige modus. En systeemherstel wil niet.
Dat is gefixed.
Nu weer over naar het echte probleem
19 november 2008 21:14
masterwillems
Werk je nu via Veilige modus van Vista of van Windows XP?
En als het goed is had je eerst 1 hdd van 300gb waar windows XP op stond, daarna wou je een dualboot proberen en had je een extra HDD gepakt en had je daar vista op geinstalleerd?
19 november 2008 21:23
mitashi
Nee, kijk.
Ik werk nu op de gewone modus van XP. daar ben ik alweer in.
In vista kan ik niet goed komen, want de 120GB HDD lloopt vaak vast al ik die gebruik, heel soms als ik die niet gebruik.
De 120 GB is geen Externe, maar een interne IDE schijf. Daar staat Vista op. maar daar kun ik dus niet in. Op de 300GB staat XP. nu wil ik de 120 GB eruit halen, vanwege de problemen, maar als ik die eruit haal, wil die niks meer laden, de bootloader komt niet meer tevoorschijn en het _ blijft eeuwig knipperen.
Als je het nog niet helemaal snapt, vraag gerust
19 november 2008 21:29
masterwillems
Nee ok, dan lopen we elkaar niet mis :P
Probeer anders eens met Easybcd je bootloader te selecteren, en als dat niet lukt, heb je nog je windows XP cd? Want dan kan je ook de hele bootloader vernieuwen.
19 november 2008 21:59
zone
Als je geen xp cd meer zou hebben , kan je ook nog altijd Gparted live cd gebruiken (denk ik toch).
19 november 2008 22:12
masterwillems
[quote=123562]
Gparted is om nieuwe partities te maken en daar zijn we niet mee bezig! We willen de bootmanager weer aan de praat krijgen en geen partities maken!